رنو با نمایش یک کانسپت ایدههایی را مطرح کرده که میگوید با اجرای آنها صنعت خودروسازی تغییر خواهد کرد.
کانسپت "سینیک ویژن" (Scenic) همچنین ظاهر مدل الکتریکی جدیدی را نمایش میدهد که قرار است در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود.
سینیک پیش از این نام ونهای پرطرفداری بود که از دهه نود میلادی توسط رنو ساخته میشد. در سالهای اخیر اما فرم ماشینهای ون از مد افتاده و مردم بیشتر ماشینهای شاسیبلند میخرند. به همین دلیل رنو تصمیم گرفته تا نسل جدید سینیک به جای ون یک شاسیبلند باشد.
رنو میگوید که ظاهر نسل جدید سینیک تا ۹۰ درصد شبیه به کانسپت سینیک ویژن است. ماشین با خطوط تیزی شکل گرفته که آن را مدرن و اسپرت کرده است. ابعاد ماشین از مدل مگان الکتریکی که به تازگی به بازار عرضه شده بزرگتر است. به جای جلوپنجره، رنو از پنلی پلاستیکی استفاده کرده که با آرم کارخانه تزیین شده است. یک نشان کارخانه هم در وسط جلوپنجره قرار دارد که با چراغ قرمزی روشن است.
موتور الکتریکی ماشینی که در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه میشود به مدل مگان شبیه است. اما رنو برای این کانسپت یک پلتفرم جدید هیدروژنی ساخته که میگوید تا سال ۲۰۳۰ از آن استفاده خواهد کرد. در ماشینهای هیدروژنی، موتور الکتریکی از نیرویی استفاده میکند که از ترکیب هیدروژن و اکسیژن تولید میشود.
رنو میگوید ماشین میتواند با هر بار پر کردن باک هیدروژن تا ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند. مشکل ماشینهای هیدروژنی تعداد بسیار کم ایستگاههای سوختگیری است. اما رنو پیشبینی کرده که تا سال ۲۰۳۰ زیرساخت مناسب برای این سوخت فراهم خواهد شد.
علاوه بر پلتفرم تازه، رنو روشهای جدیدی در ساخت کانسپت به کار گرفته که محیط زیست را کمتر آلوده میکند. مثلا رنگ سیاه کانسپت از دیاکسید کربنی ساخته شده که از تصفیه هوای آلوده به دست آمده و ۷۰ درصد داخل ماشین از مواد بازیافتی ساخته شده است. رنو همچنین میگوید ماشین را طوری ساخته که بازیافت آن سادهتر و کم هزینهتر از ماشینهای کنونی است.