خودروسازان خارجی کم کم دارند به ایران می رسند، هیات 120 نفره فرانسوی که قرار است تا چند روز دیگر وارد تهران شود، مدیران چند خودروساز فرانسوی را به همراه دارد. از سوی دیگر، مروری بر اخبار منتشر شده ظرف هفته های گذشته نشانگر این است که خودروسازان خارجی کم کم در حال فعال سازی نمایندگی های فروش خود در ایران هستند. برخی از آنها نیز پای میز مذاکره با خودروسازان داخلی نشسته اند تا تولید مشترک داشته باشند.
همین چند اقدام کافی است تا مردم ترغیب شوند تا دستی به سر و صورت خودروی خود بکشند و آن را روانه بازار فروش کنند تا بتوانند از مدل های جدید خودروهای خارجی بهره مند شوند.در این میان، برخی ها نیز می خواهند خودروی موجود خود را به خودروی بهتر ارتقا دهند و بر همین اساس، بازار خرید و فروش خودروهای داخلی نیز گرم است. برخی دیگر نیز تا به حال خودرو نداشته اند و می خواهند در این بازار وارد شوند و با خودرویی هر چند با کارکرد بالا و سال ساخت بالاتر، خود را در جرگه صاحبان خودرو در کشور قرار دهند.
در این میان، در آگهی های خرید و فروش خودرو، خودروهای چینی بیش از هر برند دیگری متقاضی فروش دارند. شاید صاحبان این خودروها به این فکر افتاده اند که با ورود خودروهای خارجی به بازار، دیگر خودروهایشان کمتر متقاضی خواهد داشت و اگر بخواهند خودروی خود را تبدیل به احسن آن هم از نوع برندهای اروپایی، کرهای یا ژاپنی کنند، حتما باید زیر قیمت خودرویشان را بفروشند.هم اکنون بیشترین فروش خودرو مربوط به این خودروهای شاسی بلند است که بیشترین متقاضی فروش را به خود اختصاص داده است.
رتبه بعدی نیز در این میان به فروش خودروی جیلی اختصاص یافته است که البته بسیاری از دارندگان، از آن راضی هستند. رتبه های بعدی متقاضیان فروش نیز مربوط به خودروهای ام.وی. ام 315 به خود اختصاص داده است.از سوی دیگر، خودروسازان داخلی نیز در حال افزایش تولید و سطح تیراژ خود هستند تا بتوانند همچون گذشته، بخش اعظمی از بازار را به خصوص در ایام پایانی سال به خود اختصاص دهند.