برندهایی که اکثرا محصول آسیای جنوب شرقی بوده و قیمت ارزانتری دارند با برندهایی با نامهای شناخته شده و مطرح. به گفته فعالان بازار علاوه بر این طی مدت اخیر در بازار این کالا برندهای وطنی هم مجالی برای عرض اندام یافته و طی مدت اخیر بازاری پررونق یافتهاند. به گفته فعالان بازار به عنوان مثال فراسو برندی است که در زمینه تجهیزاتی نظیر موس و کیبورد و وبکم بازاری گرم دارد. اما با این حال، سهم فروش محصولات این برند در بازار در حد برندهای ناآشنا و ارزان وارداتی نیست. به گفته فعالان بازار، هر چه باشد محصولات وارداتی هر چند درجه سوم دارای ویژگیهايی از لحاظ قیمت، طراحی و... هستند که موجب شده است با وطنیها در رقابت باشند.به گفته آنها به همین دلیل فعلا در مصاف بین محصولات وطنی و نمونههای وارداتی ارزان همچنان وارداتیهای ارزان قیمت برندهاند.این در حالی است که برخی از سایتهای نظر سنجی نظیر باشگاه فعالان آی سی تی نظری متفاوت در این رابطه داشته و اعلام کرده است در زمینه وبکم برند فراسو در بازار با استقبال بیشتری نسبت به سایر برندها ایستاده است.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی؛ در بازار وبکم برند FARASSOO با کسب 4/24 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوبهای بازار وبکم ایستاده است. سهم محبوبیت وبکمهای این برند در شش ماه گذشته در حدود 7/24 درصد گزارش شده است.
در رتبه دوم محبوبهای بازار وبکم برند A4TECH با کسب سهم محبوبیت 2/23 درصد ایستاده است. سهم محبوبیت وبکمهای این برند در نیمه نخست سال 92 در حدود 8/22 درصد گزارش شده است.
برند CREATIVE هم با کسب 7/17 درصد از سهم محبوبیت بازار وبکم در رتبه سوم محبوبهای بازار ایستاده است.این برند که رشد خوبی از لحاظ سهم تقاضا و فروش در بازار داشته است در شش ماه گذشته سهم محبوبیتی در حدود 6/11 درصد داشته است. به گفته فعالان بازار دلیل رشد سهم فروش وبکمهای این برند در بازار داخلی، عرضه نمونههای ارزانقیمت به بازار بوده است.
GENIUS نام آشنا و قدیمی هم در رتبه چهارم محبوبهای بازار وبکم ایستاده است. این در حالی است که در سالهای قبل این برند سهم بزرگی از میزان تقاضا در بازار کالاهای جانبی کامپیوتری را به خود اختصاص داده بود. اما اینک سهم فروش آن در بازار داخلی تنها حدود 9/15 درصد اعلام شده است. سهم فروش وب کمهای این برند معروف در شش ماه قبل در حدود 6/13 درصد بوده است.
برند Logitech از دیگر نام آشناهای بازار وبکم در بازار داخلی است که در قعر جدول محبوبهای بازار این کالا قرار گرفته است. وبکمهای این برند با کسب سهم محبوبیتی در حدود 1/5 درصد ریزش قابل توجهی از لحاظ حجم تقاضا نسبت به سالهای قبل داشته است. باشگاه فعالان آی سی تی سهم محبوبیت وب کمهای این برند را در شش ماه قبل در حدود 3/6 درصد اعلام کرده است. اما فعالان بازار و کارشناسان میگویند؛ برند مذکور در سالهای 90 و 89 سهم بزرگی از میزان تقاضا در بازار وبکم را به خود اختصاص داده بود. در حالی که اکنون روی محصولات دیگری نظیر موس، کیبورد و... تمرکز کرده است.