غلامرضا صادقیان عصر دیروز در گفتوگو با خبرنگاران از پیش فروش 7 هزار دستگاه پیکان وانت خبر داد و گفت: روزانه 300 تا 400 دستگاه پیکان وانت در ایران خودرو تبریز تولید و به بازار عرضه میشود.وی با بیان اینکه امسال این مجموعه صنعتی برای تولید بیش از 61 هزار دستگاه خودرو وانت بار برنامهریزی کرده است، گفت: در حال حاضر پیکان وانت تولید شده منطبق با یورو چهار است.
*تولید خودرو پی یو وان( پیکان وانت پژو 405) در ایران خودرو تبریز
صادقیان با بیان اینکه تولید خودرو پی.یو. وان نیز در برنامهریزی این مجموعه صنعتی گنجانده شده، گفت: این خودرو جدید از مزایای بسیاری نسبت به وانت بار پیکان برخوردار است و بر اساس سیاستهای این مجموعه صنعتی تولید آزمایشی این خودرو جدید از دهه فجر آغاز میشود.
وی با بیان اینکه تولید 30 هزار دستگاه از این خودرو برای سال 93 هدفگذاری شده است، گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه، جایگزین شدن خط تولید پی یو وان با وانت بار پیکان بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: فراهم شدن این شرایط علاوه بر افزایش تولید و کاهش قیمت خودروهای داخلی نقش مؤثری نیز در ارتقای کیفیت این خودروها و در نهایت افزایش توان رقابتپذیری با خودروهای خارجی دارد.وی خودروی پی یو وان مطابق با شاخصهای روز استاندارد دنیا را دارد، گفت: قیمت این خودرو براساس برآوردههای اولیه زیر 20 میلیون تومان خواهد بود.صادقیان گفت: این خودرو وانت بار که با پلت فرم پژو 405 طراحی شده دارای موتور 1700 سی سی، ترمزهای ای بی اس بوده و دوگانهسوز بودن، داشتن کیسههای هوا و همچنین جای گیری مخزن سوخت زیر اتاق از مشخصات این محصول جدید ایران خودرو است.مدیر عامل ایران خوردوی تبریز با اعلام اینکه این خودرو در 18 ماه و با 50 میلیارد ریال اعتبار طراحی و ساخته شده، پیش بینی کرد: قیمت خودرو پی. یو. وان با توجه به حجم سرمایه گذاری کمتر از 200 میلیون ریال باشد.
تولید 30 هزار دستگاه پیکان وانت پی وان در سال 93
صادقیان گفت: شرکت ایران خودرو تبریز در سال آینده 30 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد کرد.وی ادامه داد: این محصول، در بخش کابین بار بزرگتر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است.صادقیان دامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است.وی طراحی وانت در ایران را امری کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید می شود. چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.صادقیان برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی های این وانت عنوان کرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگتری برای بار اختصاص یابد.