بورس تهران باز هم رکورد شکست

یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶:۵۸
کدخبر:۲۲۲۳

دقایقی قبل شاخص کل بورس با افزایش 700 واحدی برای اولین بار بر فراز قله 84 هزار واحد ایستاد و به بازدهی 119 درصد از ابتدای سال جاری تاکنون رسیده است.

در معاملات امروز هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس 161 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان 117 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 114 واحد، مخابرات ایران، چادرملو، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه و بانک تجارت و سیمان فارس خوزستان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

به غیر از بانک تجارت، بانک‌های پاسارگاد، صادرات، ملت، سینا و پارسیان تأثیر منفی بر شاخص داشته‌اند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات ایران خودرو، گروه بهمن، سایپا برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند و به دنبال آن مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، پارس خودرو، پالایش نفت بندرعباس و گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید برترین تقاضای بازار را دارند.

در بازار فرابورس نیز شاخص با تأثیر مثبت پالایش نفت تهران، ذوب‌ آهن اصفهان، پتروشیمی جم، تأمین مواد اولیه صبانورد و پالایش نفت شیراز افزایش 6 واحدی را تجربه کرد و به رقم 862 واحد رسید.

در این بازار ذوب آْهن اصفهان، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، همکاران سیستم، لیزینگ ایران، بیمه سامان، مهندسی صنعتی روان‌ فناور و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان برترین تقاضای بازار را دارند.