شاهین صدری افزود: قالبهای بدنه دنا در شرکت قالبهای صنعتی ایران خودرو طراحی، ساخته و بر اساس مدل تکوین محصول، برخی فرآیندهای کیفی روی آن انجام میشود. وی تضمین کیفیت محصول نهایی را هدف اصلی اجرای فرآیندهای کیفی روی قالبهای بدنه خودرو دنا عنوان کرد و افزود: ساخت قالبهای بدنه در داخل کشور، از جمله گامهای مهمی است که در سالهای اخیر توسط گروه صنعتی ایران خودرو برداشته شده است.
وی اظهار کرد: شرکتهای قالبهای صنعتی ایران خودرو موفق به ساخت قالبهای بدنه دنا شده و از این راه 11 میلیون دلار صرفهجویی ارزی ایجاد کرده است.
قائم مقام سواریسازی ایران خودرو، خطوط بدنه جانبی، در موتور، درب صندوق عقب و بخشی از خطوط اصلی را از جمله تفاوتهای خط دنا با سمند ذکر کرد و افزود: جیگها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو ساخته شده، قطعات بزرگ بدنه یعنی جی2 و جی 1 در ایران خودرو و سایر قطعات مانند جی 3 از زنجیره تامین ساپکو تامین میشود. صدری از برنامهریزی مدیریت ارشد ایرانخودرو برای افزایش تیراژ تولید خبر داد و گفت: ایران خودرو توان تولید روزانه 3300 دستگاه خودرو را دارد و با تامین منابع مالی و قطعات مورد نیاز، تولید روزانه 3000 دستگاه میسر است.