خرید بهترین خودرو با قیمت زیر 500 میلیون تومان

شنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵:۱۷
کدخبر:۱۲۵۵۰۱

نیمسال دوم 1403 با افزایش نامطلوب قیمت‌ها در بازار خودرو روبرو بوده است و متعاقب آن، بسیاری از بهترین ماشین های زیر 500 میلیون در شش ماه ابتدای سال، حالا به مبالغی بالای ۶۰۰ و حتی ۸۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. مدل‌های اقتصادی و معقول خودروسازان وطنی از جمله پژو ۲۰۷ ایران خودرو، پرشیا ELX، تارا (اتومات و دستی) و دنا پلاس، با افزایش ۱۵ الی ۲۳ درصدی روبرو بوده‌ و دست خریداران در انتخاب خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان را بسته‌اند.

با این اوصاف، گردشی در بازار خودروهای کارکرده و ماشین های اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون در آمار قیمت خودروهای صفر، خریداران بالقوه را دست خالی بازنمی‌گرداند. این گزارش طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده در منابع رسمی و مارکت پلیس‌های خرید و فروش خودرو دست دوم تنظیم شده است و می‌تواند برای عزیزان خواهان خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون کمک کننده باشد.

بهترین ماشین زیر ۵۰۰ میلیون کدام است؟

اولین تصمیمی که پیش از خرید خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان بایستی بگیرید، این است که آیا قصد دارید سراغ خودروهای کارکرده بروید یا اتومبیل صفر. هردو گزینه مزایا و معایبی به همراه دارند و در نهایت، تصمیم با شماست. در ادامه، ابتدا نگاهی به لیست ماشین های اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون صفر خواهیم انداخت که نام جدیدترین فرزندان سایپا نیز در میان آنها مشاهده می‌شود.

نام خودرو

قیمت (خودرو صفر)

اطلس

۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

سهند S

۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰

پیکاپ آریسان

۴۳۹,۵۰۰,۰۰۰

ساینا S

۴۲۱,۰۰۰,۰۰۰

ساینا S دوگانه سوز

۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰

کوییک R تیپ S

۴۱۶,۵۰۰,۰۰۰

کوییک S

۴۱۶,۰۰۰,۰۰۰

کوییک GXL

۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

سایپا تیبا

۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰

پراید SE۱۵۱

۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰

پراید SE۱۵۱

ماشین اولی‌ها، متقاضیان خرید خودروهای اقتصادی و به ویژه افرادی که به دنبال بهترین اتومبیل برای کار در سرویس‌هایی مانند اسنپ و ماکسیم هستند، معمولاً برای خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون پیش از هرچیزی سراغ پراید می‌روند. پراید به‌عنوان یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین خودروهای اقتصادی در ایران شناخته می‌شود که تولید آن از دهه ۱۳۷۰ توسط سایپا آغاز شد. این خودرو در اصل محصول شرکت فورد آمریکا با نام «فورد فستیوا» بود که سپس به کیاموتورز کره جنوبی فروخته و تولید آن تحت نام پراید در ایران ادامه یافت. هدف اصلی از تولید پراید، ارائه یک خودرو مقرون‌به‌صرفه با مصرف سوخت کم برای حمل و نقل شهری بود.

پراید در تیپ‌های مختلفی از جمله ۱۳۱، ۱۳۲، ۱۱۱ (هاچ‌بک) و ۱۴۱ عرضه شد. نسخه‌های مختلف این خودرو عمدتاً از موتورهای چهارسیلندر ۱.۳ لیتری با قدرتی حدود ۶۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۳ نیوتن‌متر بهره می‌برند. این مشخصات فنی ضعیف، باعث می‌شود که پراید در لیست خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان، از نظر توانایی‌های دینامیکی، رانندگی پرشتاب و عملکرد در بزرگراه‌ها مناسب نباشد و در همان سطح خودروی شهری عملکردی قابل قبول داشته باشد.

پراید به‌عنوان یک خودرو اقتصادی دارای مزایایی چون مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری مناسب است، اما از مشکلات مهم آن می‌توان به ایمنی پایین در برخوردها، کیفیت ساخت نامناسب و آپشن‌های کم اشاره کرد. با اینکه تولید پراید در ایران از سال ۱۳۹۹ متوقف شد، اما همچنان یکی از پرمصرف‌ترین خودروها در بازار دست‌دوم به‌شمار می‌رود.

کوییک (Quik)

کوییک یکی دیگر از محصولات اقتصادی سایپا و یک ماشین زیر ۵۰۰ میلیون است که در سال ۱۳۹۶ به بازار معرفی شد و به‌سرعت توانست توجه خریداران جوان را جلب کند. این خودرو اصولاً نسخه هاچبک ساینا S به حساب می‌آید و در تیپ‌های مختلفی از جمله کوییک دنده‌ای، کوییک R (نسخه اسپرت) و کوییک S عرضه می‌گردد. تیپ‌های مختلف کوییک از موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر بهره می‌برند. این خودرو از طریق گیربکس دنده‌ای قدرت را به دیفرانسیل جلو انتقال می‌دهد و اخباری منوط بر عرضه نسخه اتومات آن نیز منتشر شده‌اند. از نظر آپشن‌ها، کوییک امکاناتی مانند سیستم مولتی‌مدیا، سیستم تهویه دستی، شیشه‌های برقی و رینگ‌های آلیاژی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه کوییک R، با تریم مالتی کالر عرضه می‌شود و کوشیده شده تا در طراحی ظاهری و ساختار کابین، از المان‌های مدرن‌تری استفاده شود تا از حس اقتصادی و ارزان بودن این خودرو بکاهد. همین عامل سبب شده تا کوییک طی پنج سال اخیر، از جمله خودروهای پرفروش زیر ۵۰۰ میلیون باشد.

مزیت اصلی کوییک نسبت به پراید، امکانات بیشتر، ایمنی بهتر (ترمز ABS و کیسه هوا) و طراحی به‌روزتر است. اما هنوز هم با مشکلاتی مانند کیفیت ساخت نه‌چندان بالا، عملکرد ضعیف موتور و نبود امکانات پیشرفته در مقایسه با خودروهای خارجی مواجه است.

تیبا، یکی از خودروهای اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون

پیرو برنامه‌های سایپا برای تجدیدنظر در تولید خودروهای اقتصادی و افزایش کیفیت محصولات عرضه شد و برنامه این بود که جایگزین پراید باشد. طراحی تخم مرغی که بعداً تبدیل به دیزاین تیپیکال تخم مرغی و گرین هاوس سایپا تبدیل شد و همچنان در خودروهایی از جمله ساینا، سهند، کوییک و حتی اطلس شاهد آن هستیم، با تیبا شروع گردید و تلاش چندانی برای اصلاح و تغییر آن صورت نگرفت.

تیبا از پیشرانه مشترکی با پراید بهره می‌برد و نسخه هاچبک آن نیز تحت عنوان تیبا ۲ به عنوان یک خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه گردید. این خودروی اقتصادی، کابین کاملاً ساده و بدون المان‌های خاص به همراه کنسول مینیمال و آپشن‌های حداقلی به همراه دارد و از نظر شتاب گیری، ماکسیمم سرعت و جعبه دنده ۵ سرعته دستی، به عنوان یک گزینه شهری، بهترین خودرو برای خرید زیر ۵۰۰ میلیون خواهد بود.

ساینا S

ساینا S به‌عنوان نسخه ارتقاءیافته ساینا و بهبودیافته‌ای از پراید در نظر گرفته می‌شود. این خودرو از سال ۱۳۹۵ و با استفاده از پلتفرم تکراری تیبا ساخته شده و به عنوان یک گزینه خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون در بازار ایران، می‌تواند کاندید مناسبی باشد. ساینا S از یک موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر با قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر مجهز به گیربکس دستی و اتومات بهره می‌برد. امکانات این خودرو شامل صفحه نمایش لمسی، دوربین عقب، سنسور پارک، تهویه مطبوع دستی و شیشه‌های برقی است. ساینا S از نظر ایمنی بهبود یافته و دارای دو کیسه هوا و سیستم ترمز ABS است.

ساینا S نسبت به پراید و کوییک از اندکی امکانات بیشتر بهره می‌برد و به سنسورهای عقب، کروز کنترل،  . با این حال، همچنان از لحاظ کیفیت ساخت و راحتی کابین با خودروهای خارجی در این بازه قیمتی قابل مقایسه نیست. عملکرد موتور نیز در بزرگراه‌ها رضایت‌بخش نیست و شتاب‌گیری ضعیفی دارد.

سهند S

سهند S محصول جدید سایپا است که به‌عنوان جانشینی برای تیبا در نظر گرفته می‌شود. این خودرو از نظر طراحی، بهبود حدودی و تلاش شده تا ظاهری جذاب‌تر و به‌روزتر نسبت به مدل‌های قبلی ارائه دهد. چراغ‌های جلوی این خودرو با اطلس مشترک بوده و در چهره روبرویی و زوایای جانبی، تغییر چندانی مشاهده نمی‌شود.

سهند S از یک موتور ۱.۵ لیتری با توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو زیر ۵۰۰ میلیون دارای امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم مولتی‌مدیا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، کیسه‌های هوا و سیستم‌های ایمنی مانند ABS و EBD است. از نقاط قوت سهند S می‌توان به طراحی جدید، امکانات رفاهی بیشتر و ایمنی بهبود یافته اشاره کرد. با این حال، مشابه خودروهای دیگر سایپا، همچنان با مشکلات کیفیت ساخت و عملکرد متوسط موتور مواجه است.

اطلس G دنده‌ای

در میان سه محصول جدید سایپا که طی سال ۱۴۰۲ رونمایی شدند، نام خودروی اطلس نیز به چشم می‌خورد که نسخه فیس لیفت کوییک به حساب می‌آید و پیشتر در مقاله «بررسی خصوصیات فنی اطلس» به طور کامل به این هاچبک پرداختیم. اطلس به عنوان یک ماشین زیر ۵۰۰ میلیون و با هدف رقابت با خودروهایی از جمله کوییک، ساینا و حتی شاهین در سبد محصولات سایپا جا گرفته است.

اطلس G دنده‌ای از موتور ارتقایافته M۱۵i ۱.۵ لیتری توربوشارژر با توانایی تولید ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که با کوییک جی ایکس و ساینا GX مشترک است. گیربکس اطلس ۵ دنده دستی بوده و احتمال دارد در آینده نزدیک با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه شود. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی اطلس می‌توان به صفحه نمایش لمسی، تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه‌های هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و رینگ‌های آلیاژی اشاره کرد.

آریسان ۲

اگر در میان انواع ماشین زیر ۵۰۰ میلیون به دنبال یک پیکاپ نسبتاً خوش چهره هستید، آریسان ۲ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نسخه جدید این خودرو، مشکلاتی از جمله ضعف شاسی و پیشرانه را تا حد زیادی حل نموده و پرفورمنس بهتری نیز ارائه می‌دهد.  آریسان ۲ با موتور ۱.۸ لیتری چهارسیلندر عرضه می‌شود که توانایی تولید ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. سیستم انتقال قدرت آن به‌صورت دیفرانسیل عقب است. از امکانات آریسان ۲ می‌توان به تهویه مطبوع، فرمان هیدرولیک و ترمز ABS اشاره کرد.

آریسان ۲ نسبت به نسخه‌های قبلی عملکرد بهتری دارد و برای حمل بار در مسافت‌های کوتاه شهری مناسب‌تر است. با این حال، از لحاظ راحتی راننده و کیفیت ساخت کابین، همچنان مشکلاتی را بر راننده تحمیل می‌کند و در مقایسه با رقبای خارجی، حرف چندانی برای گفتن ندارد.

ماشین های اقتصادی تا ۵۰۰ میلیون در بازار دست دوم

رانندگانی که سابقه سروکله زدن با خودروهای اقتصادی، کارکرده و اورهال شده را داشته باشند، در میان معاملات بازار خودرو زیر ۵۰۰ میلیون می‌توانند سراغ گزینه‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول بروند. اگر تجربه خرید ماشین دست دوم را دارید و مشکلی با اندکی هزینه برای بهبود وضعیت اتومبیل خریداری شده برای شما پیش نخواهد آمد، لیست بهترین ماشین دست دوم زیر ۵۰۰ میلیون نیز ارزش بررسی را دارد.

 

نام خودرو

قیمت (کارکرده)

سمند EF۷ ال ایکس بنزینی ۹۳

۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه سوز ۹۶

۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

لیفان ۵۲۰ مدل ۸۹

۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

زانتیا ۲۰۰۰

۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند سورن

۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس

۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ال ۹۰ (لوگان)

۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰

۲۰۶ مدل ۹۶

۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰

خانواده سمند

سمند به‌عنوان خودروی ملی در سال ۱۳۸۱ توسط ایران‌خودرو معرفی و به عنوان نسخه فیس لیفت و تقویت شده ۴۰۵ وارد بازار شد. سمند بر اساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده، اما با توجه به تقویت و اصلاحاتی که در بدنه و شاسی آن صورت گرفته، از نظر ایمنی و کیفیت می‌تواند در سطح بالاتری قرار بگیرد. سمندهایی با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر برای استفاده شخصی، رانندگی داخل شهری و مسافرت مناسب خواهند بود.

تیپ‌های مختلف سمند شامل سمند معمولی، سمند SE، سمند LX، و سمند EF۷ می‌شوند و در میان معاملات خودرو تا ۵۰۰ میلیون می‌توانید نمونه‌های تمیز این خودرو را بیابید. مدل EF۷ از موتور ملی ایران‌خودرو قدرت می‎‌گیرد که با همکاری شرکت FEV آلمان طراحی شده است. موتور سمند با حجم ۱.۷ لیتر و توان تولید ۱۱۴ اسب بخار، نسبت به مدل‌های قبلی کارایی بالاتری دارد و به لطف تکنولوژی‌های بهینه‌سازی سوخت، می‌تواند مصرف کمتری داشته باشد. البته درنظر داشته باشید که سمند به عنوان یک خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان با مصرف سوخت ترکیبی بالای ۹ لیتر معروف بوده و پتانسیل این را دارد که در مسیرهای شهری، تا صدی ۱۲ لیتر نیز سوخت مصرف کند.

از جمله ویژگی‌های قابل توجه سمند می‌توان به راحتی کابین و فضای داخلی بزرگ اشاره کرد که سمند را به بهترین خودروهای خانوادگی زیر ۵۰۰ میلیون تبدیل می‌کنند. با این حال، کیفیت ساخت قطعات داخلی و پلاستیک‌های استفاده شده در برخی مدل‌ها زیر سوال رفته و بعضاً مشکلاتی نظیر صداهای غیرعادی از کابین گزارش شده است. این خودرو به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی و وزن بالای بدنه، عملکرد دینامیکی خوبی ندارد و این مسئله می‌تواند برای علاقمندان به رانندگی تند و تیز یک نکته منفی محسوب شود.

خانواده سورن

سورن در واقع نسخه فیس لیفت شده و تا حدودی بهبود یافته سمند است که با اضافه شدن برخی آپشن‌ها و بهبودهای فنی، به بازار عرضه شده و در خلال معاملات خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان، می‌توانید همچنان سورن‌های تمیز و کم کارکرد را پیدا کنید. اولین نسل سورن در سال ۱۳۸۵ معرفی شد و از لحاظ ظاهری تغییراتی در طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره و سپرها نسبت به سمند ایجاد شده است. سورن دارای چند تیپ مختلف است که شامل سورن ELX و سورن توربو می‌شود.

مدل سورن ELX مجهز به موتور EF۷ است و مدل سورن توربو از نسخه توربوشارژ همین موتور بهره می‌برد که توان آن را به ۱۵۰ اسب بخار می‌رساند. این بهبود در قدرت موتور موجب شده تا سورن توربو نسبت به مدل‌های معمولی شتاب بهتری داشته باشد و برای رانندگی در جاده‌های طولانی مناسب‌تر باشد. از لحاظ ایمنی، سورن به امکاناتی مانند کیسه‌های هوا، سیستم ABS و EBD مجهز است، اما همچنان از نظر استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد. کیفیت مونتاژ و برخی مشکلات فنی در مدل‌های مختلف، از جمله نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شوند.

پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ از سال ۱۳۶۹ در ایران‌خودرو تولید می‌شود و در جایگاه یکی از خودروهای پرفروش در بازار ایران، در لیست ماشین زیر ۵۰۰ میلیون جا دارد. این خودرو در دو تیپ GLX و SLX عرضه می‌شود. پژو ۴۰۵ GLX با موتور ۱.۸ لیتری عرضه می‌شود که توان تولید ۱۰۰ اسب بخار را دارد، در حالی که مدل SLX از موتور TU۵ استفاده می‌کند که با حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۱۰۸ اسب بخار بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر است.

پژو ۴۰۵ در زمان خود خودرویی مدرن محسوب می‌شد، ولی امروز به دلیل قدیمی بودن پلتفرم و عدم به‌روزرسانی‌های اساسی، نمی‌تواند با رقبای جدیدتر رقابت نماید. از مشکلات متداول این خودرو می‌توان به ناپایداری در سرعت‌های بالا، نیاز مبرم خودروهای کارکرده به سرویس و تعویض قطعه و کیفیت نه‌چندان بالای ساخت اشاره کرد. اگر به دنبال ماشین‌های زیر ۵۰۰ میلیون با کمترین استهلاک هستید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ خودروهای دیگری بروید.

لیفان ۵۲۰

لیفان ۵۲۰ به عنوان یکی از اولین خودروهای چینی وارداتی به ایران در سال ۱۳۸۷ معرفی شد. این خودرو در دو نسخه سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود و از موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد.

اگرچه لیفان ۵۲۰ از لحاظ قیمت و امکانات در بازار ایران مورد توجه قرار گرفت، اما کیفیت پایین ساخت و قطعات به‌کار رفته در این خودرو باعث بروز مشکلاتی مانند خرابی‌های متداول و عدم دسترسی به قطعات یدکی شده است. فرمان‌پذیری ضعیف و عایق‌بندی ضعیف کابین از دیگر نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود.

زانتیا ۲۰۰۰

سیتروئن زانتیا ۲۰۰۰ یکی از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در ایران بوده و در اوایل دهه ۱۳۸۰ وارد بازار شد. این خودرو به خاطر سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک خود، که راحتی فوق‌العاده‌ای را برای سرنشینان فراهم می‌کند، معروف شده و دستگاه‌های کم کارکرد  آن، در بازار ماشین زیر ۵۰۰ میلیون گزینه‌های خوبی برای افرادی هستند که تایم زیادی از سال را در جاده و در سفر می‌گذرانند.

موتور ۲.۰ لیتری زانتیا با توان ۱۳۵ اسب بخار عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۱۰ ثانیه است. با این حال، هزینه نگهداری بالای سیستم تعلیق و مشکلات فنی ناشی از عمر خودرو، از معایب آن محسوب می‌شود.

پژو پارس

پژو پارس یا همان پرشیای معروف، نسخه‌ای لوکس‌تر از پژو ۴۰۵ است که در سال ۱۳۷۹ معرفی شد. این خودرو در تیپ‌های پارس معمولی، پارس ELX، و پارس LX عرضه می‌شود. مدل ELX مجهز به موتور XU۷ است و مدل LX از موتور TU۵ بهره می‌برد که کم‌مصرف‌تر و به‌روزتر است.

پژو پارس به دلیل ظاهر جذاب‌تر نسبت به ۴۰۵ و امکانات رفاهی بیشتر مانند سیستم تهویه اتوماتیک و صندلی‌های راحت‌تر، در بازار خودرو تا ۵۰۰ میلیون تومان ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، کیفیت مونتاژ و مشکلات مربوط به گیربکس و سیستم تعلیق همچنان چالش‌هایی برای خریداران به وجود می‌آورند.

رنو لوگان  (L۹۰)

رنو لوگان که در ایران با نام ال۹۰ شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۶ در ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ و به عنوان یکی از کم استهلاک‌ترین خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان بازار شهرت دارد. این خودرو به دلیل دوام و کیفیت ساخت خوب، به‌عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی برای افرادی تبدیل شده است که علاقه وافری به مسافرت دارند.

لوگان از موتور ۱.۶ لیتری با توان ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد و مصرف سوخت مناسبی دارد. از جمله معایب این خودرو می‌توان به طراحی ساده و کمبود امکانات رفاهی در مدل‌های پایه اشاره کرد. با این حال، دوام و استحکام فنی این خودرو یکی از نقاط قوت اصلی آن است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ تیپ ۵، یکی از محبوب‌ترین خودروهای هاچبک و کامپکت نیمه لوکس در ایران است که بیش از یک و نیم دهه در خیابان‌های کشور حضور داشته و همچنان طرفداران زیادی بین نسل جوان دارد. این خودرو از موتور TU۵ با حجم ۱.۶ لیتر و توان ۱۱۰ اسب بخار بهره می‌برد که عملکرد خوبی در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد و به عنوان یک ماشین زیر ۵۰۰ میلیون، انتخاب معقولی خواهد بود.

طراحی زیبا و اسپرت، فرمان‌پذیری عالی و مصرف سوخت پایین از نقاط قوت ۲۰۶ تیپ ۵ محسوب می‌شوند. با این حال، کیفیت ساخت و دوام برخی قطعات داخلی و سیستم تعلیق در مدل‌های ایرانی زیر سوال می‌رود و گاهاً ضعف بدنه، گرید پایین متریال و مشکل جلوبندی، دردسرآفرین می‌شود.

کدام ماشین را بخریم؟

انتخاب بهترین خودرو برای خرید زیر ۵۰۰ میلیون، در درجه اول به ترجیح و کاربرد مدنظر شما بستگی خواهد داشت. هنگام مقایسه ماشین‌های زیر ۵۰۰ میلیون، ویژگی‌های فنی به همراه مزایا و معایب رایجی که در تجربه رانندگان ذکر شده را درنظر بگیرید و با توجه به انتظاری که از خودرو دارید، انتخاب انجام بدهید. برای عزیزانی که قصد خرید ماشین زیر ۵۰۰ میلیون در اقتصادی‌ترین حالت ممکن را دارند، انتخاب خودروهایی از جمله پراید، کوییک و ساینا S معقول خواهد بود. در صورتی که تجربه‌هایی با خودرو دست دوم دارید و بودجه برای اورهال و سرویس کفایت می‌کند، مدل‌های سمند، سورن و ۴۰۵ با کارکرد متوسط، بهترین ماشین‌های مناسب مسافرت زیر ۵۰۰ میلیون برای شما خواهند بود./ پرشین خودرو