اتهام قتل عمد برای متهمان پرونده مشروبات تقلبی

پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸:۴۴
کدخبر:۱۲۵۴۳۲

رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری پنج متهم در پرونده مشروبات الکلی و انتقال چهار نفر از متهمان به اتهام قتل عمد به زندان خبر داد.

 عباس پوریانی گفت: در مجموع پنج متهم در پرونده مشروبات الکلی در استان دستگیر شدند که چهار نفر به اتهام قتل عمد روانه زندان شده و یک نفر با قرار وثیقه آزاد است. برای متهمین در شعب دادسرای حوزه‌های قضایی چالوس، آمل و کلاردشت، به اتهام قتل عمدی از طریق فروش مشروبات الکلی پرونده قضایی تشکیل شده و با توجه به فوت ۲۱ نفر و همچنین وخامت حال و بستری بودن بسیاری از افراد مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه و نابینا شدن چند تن دیگر، پرونده در حال پیگیری دقیق و سیر مراحل قانونی است.

بازداشت 13 متهم در همدان

دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز از دستگیری ۱۳ نفر از متهمان پرونده مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی دست‌ساز و آلوده به متانول در استان خبر داد.

عباس نجفی گفت: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، ۹۶ نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند و متأسفانه تاکنون ۱۱ نفر به دلیل استفاده از این مشروبات آلوده جان خود را از دست داده‌اند. دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری به این پرونده و مجازات عاملان و شناسایی و دستگیری متهمان اصلی و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.