معرفی هوندا آکورد پلاگین هیبریدی وارداتی به ایران

پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲:۴۵
کدخبر:۱۲۵۴۲۵

نام آکورد در بازار ایران به عنوان خودرویی کم استهلاک و با اصالت شناخته شده است. یک شرکت داخلی به عنوان واردکننده محصولات این برند محبوب ژاپنی قرار است یازدهمین نسل آکورد را در نسخه پلاگین هیبریدی به بازار عرضه کند. به همین بهانه نگاهی به نمونه وارداتی این خودرو انداخته‌ایم.

درباره آکورد

یازدهمین نسل هوندا آکورد در نوامبر 2022 رونمایی شد و از سال 2023 روی خط تولید قرار گرفت. این خودرو در خطوط تولید کشورهای آمریکا، تایلند و چین مونتاژ می‌شود. آکورد در سه مدل بنزینی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در سراسر جهان عرضه شده است. نکته جالب اینکه این خودرو در سال 2023 فقط در بازار آمریکا 197 هزار دستگاه فروخته که نشان می‌دهد خریداران آمریکایی علاقه زیادی به این خودرو دارند.

قلب تپنده سامورایی

هوندا آکورد به عنوان تنها سدان وارداتی پلاگین هیبریدی این شرکت داخلی به موتور 1993 سی‌سی تنفس طبیعی با پاشش سوخت مستقیم مجهز است. این موتور توانایی تولید 146 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در کنار موتور احتراقی، یک موتور الکتریکی روی محور جلو نصب شده که در بهترین حالت 181 اسب‌بخار قدرت و 335 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند.

وظیفه انتقال قدرت در این سدان دوگانه، بر عهده گیربکس E-CVT است که قدرت را به چرخ‌‌های جلو می‌رساند. شتاب 0-96 به ثبت رسیده برای این سدان، 6.5 ثانیه است که با توجه به وزن 1798 کیلوگرمی آن عدد فوق‌العاده‌‌‎ای به حساب می‌آید. آکورد هیبریدی در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی، تنها 4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از آنجایی که هوندا در زمینه سواری و پایداری خودروها بسیار تلاش می‌کند، سیستم تعلیق جلو را از نوع مستقل مک‌فرسون انتخاب کرده که هزینه نگهداری و تولید راحت‌تری به نسبت دیگر سیستم تعلیق‌ها دارد. سیستم فنربندی محور عقب از نوع مستقل مولتی لینک انتخاب شده که سبب شده تا خودرو پایداری و چسبندگی بهتری در جاده داشته باشد.

ژاپنی فول امکانات

هوندا آکورد PHEV قرار است در سامانه جانبازان عرضه شود. این خودرو پرآپشن ترین و قوی ترین گزینه های وارداتی به ایران است در فهرست امکانات این خودرو تجهیزات ایمنی همچون: 10 کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، جانبی عقب، پرده‌ای، زانویی راننده و سرنشین)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و دستیارهای کمکی رانندگی (کروزکنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از پارک، رادار تابلوخوان، نوربالااتوماتیک، سیستم کمکی در ترافیک، سیستم آگاهی از وضعیت راننده، سیستم حفاظت از برخورد عابرپیاده) دیده می‌شود که می‌تواند از جان سرنشینان به صورت کامل محافظت کند.

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، هدآپ دیسپلی، شارژر وایرلس، مالتی مدیا 12.3 اینچی اندرویداتو و اپل‌کارپلی، 12 عدد بلندگو، درب صندوق برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین در 4 جهت، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی سرنشینان جلو، گرمکن فرمان، نورپردازی داخلی، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی با اتوهلد، تنظیم خودکار ارتفاع چراغ جلو، سیستم کاهش نویز (ANC) و تنظیم حالت رانندگی با تشخیص چهره از جمله امکانات رفاهی این سدان پاک وارداتی است که جزو کامل‌ترین خودروهای وارداتی است. / عصرخودرو