نامه جعلی به رییس بانک مرکزی برای واریز 100 هزار میلیارد تومان!

شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸:۲۵
کدخبر:۱۲۵۲۲۳

فردی با جعل برخی اسناد رسمی مدعی سمت از طرف یکی از مقامات بلند پایه کشور با یک فقره نامه جعلی به محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی ، درخواست کرده بود که صدهزار میلیارد تومان به حساب شخصی‌اش واریز شود.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز با اعلام این خبر اظهارداشت: پرونده این فرد در حال رسیدگی است. او خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بود که از سوی رئیس قوه قضاییه مسئول است که این ادعا کذب بوده و الحمدالله با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دستگیر شد.

یک پرونده دیگری در استان البرز تشکیل شده است که در آن فردی با جعل عناوین نزد مقامات دولتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به اخذ وجوهاتی از مردم می کرده است. نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان بدهد.

همین شخص موفق شده در یک مورد از یکی از اصحاب پرونده‌ها مبلغ 35 میلیارد تومان با ادعای اینکه می تواند رای به نفع او دریافت کند را اخذ کرده است.

برای فریب اصحاب پرونده یک نامه‌ مجعول به صورت دست‌نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز کرده که با هوشیاری مسئولین دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.