نخستین عرضه اوراق با بازدهی 35 درصد

یکشنبه، ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۵۷
کدخبر:۱۲۴۷۰۴

پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدید پذیر مپنا از امروز برای نخستین بار با ویژگی خاص و بازدهی 35 درصدی در بورس انجام می شود.

اوراق اجاره شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا امروز یکشنبه به منظور اجرا و توسعه پروژه‌های ملی و طبق مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار در بورس تهران پذیره‌نویسی می‌شود.

براساس این گزارش، مرحله نخست این اوراق با ضمانت بانکی و دارای بازارگردان به منظور سهولت در خرید و فروش اوراق و با نمادهای معاملاتی "صمپنا607" و "صمپنا67" عرضه می‌شود.

اوراق اجاره شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا با نام و نرخ سود اسمی 23 درصد سالانه، امکان کسب بازدهی مؤثر تا 35 درصد سالانه برای عموم مردم، محاسبه روز شمار سود برای مالک اوراق و پرداخت سود هر سه ماه یکبار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سررسید 36 ماهه و بازپرداخت اصل اوراق در سر رسید عرضه می‌شود.

این اوراق برای نخستین بار با ساز و کار جدیدی عرضه می شود و دارای ویژگی خاصی بوده که می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

بررسی‌ها از نحوه امکان کسب بازدهی مؤثر تا 35 درصد سالانه برای عموم مردم نشان می دهد که با توجه به فروش اوراق به کسر در روز پذیره‌ نویسی، سرمایه‌گذاران علاوه بر بازدهی اسمی 23 درصد سالانه اوراق می‌توانند از طریق خرید اوراق به کسر (خرید اوراق با مبالغ کمتر از 100 هزار تومان که ارزش اسمی اوراق است) نیز بازدهی کسب کنند.

این امر امکان رسیدن بازدهی موثر تا میزان 35 درصد سالانه را برای عموم مردم فراهم خواهد ساخت و برای سرمایه‌گذاران با توجه به وجود ضامن بانکی برای اوراق امری جذاب خواهد بود.

در حال حاضر بازده موثر تا سررسید اوراق اخزا ( که امکان خرید آن توسط عموم مردم نیز وجود داشته باشد) نیز حداکثر در حدود 30 درصد سالانه خواهد بود.