نجات معجزه‌آسای گردشگر شیرازی در آبشار «آب ملخ»

سه شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳:۵۵
کدخبر:۱۲۴۳۲۴

گردشگر شیرازی که در رودخانه «آب ملخ» سمیرم ناپدید شده بود، بامداد دوشنبه به طور معجزه‌آسایی، زنده پیدا شد.

 مجتبی سلطانی، عضو تیم امداد و نجات هلال‌احمر سمیرم به ایرنا گفت: بعدازظهر یکشنبه گزارشی از ناپدید شدن یک مرد ۴۰ ساله شیرازی در منطقه گردشگری آب‌ملخ دریافت شد که بلافاصله تیم امداد و نجات به محل حادثه شتافتند. این گردشگر که به قصد عکاسی به نزدیک آبشار «تخت‌سلیمان» رفته بود، با بی‌توجهی به علائم هشداردهنده، از فنس‌کشی‌ این منطقه حادثه‌خیز و خطرناک عبور کرده و وارد آب شده و به دلیل شدت جریان رودخانه ناپدید شده بود.

وی افزود: عمق آب رودخانه آب‌ملخ در زیر صخره‌ها زیاد است و تاکنون گردشگران زیادی در این قسمت غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند و حتی اجسادشان هم پیدا نشده است، اما این گردشگر که در این قسمت خطرناک گرفتار شده بود، به طور معجزه‌آسایی به گوشه‌ای از رودخانه پرت شده و با جریان آب به یکصد متر پایین‌تر هدایت شده بود. سرانجام پس از ساعت‌ها جست‌و‌جو، وی در ساعت ۶ بامداد دوشنبه توسط تیم امداد و نجات هلال‌احمر سمیرم در پایین‌دست رودخانه پیدا شد. به دلیل شدت جریان آب رودخانه، این فرد بیهوش و دچار کوفتگی و ضعف شده بود که با تلاش‌ امدادگران، نجات داده شد.

وی تصریح کرد: با اینکه این گردشگر شناگر بود، اما نجات از این منطقه خطرناک و بازگشت به آغوش خانواده‌اش شگفت‌انگیز است. منطقه گردشگری آب‌ملخ از جاذبه‌های طبیعی سمیرم در ۵۵ کیلومتری جنوب این شهرستان واقع شده و در تابستان میزبان گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور است.