چگونه تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوبی داشته باشیم

یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹:۱۲
کدخبر:۱۲۱۱۷۴

اطلاع رسانی تبلیغاتی

زبان انگلیسی درسی شیرین و دوست داشتنی، اما در عین حال فرار است. اگر بتوانید تدریس و ارزیابی را با شیوه‌های نوین و نیاز زبان آموز همسو کنید، یک تدریس خوب خواهید داشت. رسیدن به پاسخ این پرسش که چگونه تدریس خصوصی انگلیسی هفتم خوبی داشته باشیم در گرو کسب تجربه‌ها و مهارت‌هایی است که برای آن تلاش می‌کنید.

اگر این مقاله را تا انتها دنبال کنید، پاسخ این پرسش را با دانستن مهارت‌های لازم، مراحل شروع تدریس انگلیسی، نکات مهم، منابع و ابزارهای کاربردی دریافت خواهید کرد. مهارت‌هایی که برای شروع لازم هستند. ابزارهایی که به رسیدن به هدف آموزش کمک می‌کنند و نکاتی که دانستن آن‌ها شما را یک قدم به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند.

مهارت‌های لازم برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

یک معلم تدریس خصوصی زبان انگلیسی همواره در تلاش است تا مهارت‌های خود را به‌روز نگه دارد. برای این کار می‌توانید وبینار و دوره‌های تقویت و ارتقا مهارت ببینید. اتیچر و گو سفیر دو وبسایت ایرانی عالی برای این هدف هستند که وبینارهای مناسبی برگزار می‌کنند. مهارت‌های چهارگانه اصلی برای یک معلم خصوصی انگلیسی الزامی هستند.

  • خواندن (reading)
  • نوشتن (writing)
  • شنیدن (listening)
  • صحبت کردن (speaking)

بدون این مهارت‌ها نمی‌توانید معلم خصوصی خوبی باشید. این مهارت‌ها می‌توانند با گذراندن دوره‌های تدریس مسیری برای یادگیری دیگران شوند. زمانی به یک معلم عالی تبدیل می‌شوید که از مهارت‌هایتان فرصت بسازید. فرصت انتقال به دیگران و اثربخشی از طریق آموزش. سایر مهارت‌های لازم برای تدریس خصوصی انگلیسی به‌طور خلاصه در زیر آمده است.

  • توانایی تعیین اهداف آموزشی: نیاز و هدف زبان‌آموز شناسایی و باتوجه‌به آن هدف‌گذاری شود.
  • انتخاب منابع آموزشی مناسب: استفاده از سایت‌های به‌روز و استاندارد بین‌المللی مانند VIPKid و italki
  • برنامه‌ریزی برای جلسات تدریس: مطابق با نیاز زبان‌آموز و انعطاف‌پذیر
  • توانایی ارائه بازخورد به دانش‌آموز: برای بهبود عملکرد، تقویت اعتماد به نفس و انگیزه تحصیلی او

به کمک این مهارت‌ها می‌توانید به یک معلم زبان انگلیسی عالی تبدیل شوید.

مراحل شروع تدریس خصوصی زبان انگلیسی

برای‌این‌که تدریس خصوصی زبان انگلیسی را شروع کنید، باید ابتدا به مهارت‌های 4 گانه مسلط باشید. معلمی می‌تواند به خوبی انگلیسی را تدریس کند که در ابتدا سطح انگلیسی خودش عالی باشد. پس از آنکه در مهارت‌های خود خبره شدید می‌توانید مراحل زیر را برای شروع انتخاب کنید. این مراحل در دنیا با اندکی تغییرات استفاده می‌شوند. این موضوع را در انجمن ملی تدریس خصوصی بخوانید.

  • تعیین سطح دانش‌آموز: با ابزارهای کمکی برای سنجش میزان مهارت‌های 4 گانه زبان‌آموز
  • تعیین اهداف آموزشی: با توجه به سطح تعیین شده، نیاز دانش‌آموز مشخص می شود. هدف زبان‌آموز چه تقویت مهارت‌های پایه یا مکالمه برای مهاجرت باشد، باید برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با آن انجام شود.
  • منابع آموزشی مناسب: بر اساس سطح فرد و اهداف آموزشی، منابع به‌روز و مناسب انتخاب می‌شوند. منابع رفع اشکال و انجام تکالیف با منابع امتحانی و آزمون‌های خارجی تفاوت دارد.
  • برنامه‌ریزی برای جلسات تدریس: در آخرین مرحله برای رسیدن به اهداف تعیین شده به کمک منابع باید برنامه‌ریزی آموزشی درست انجام شود.

به کمک این چهار مرحله که توسط انجمن معلمان زبان آمریکایی نیز برای دانش‌آموزان به کار گرفته می‌شود، دانش‌آموزان از سطح پایه به سطوح پیشرفته می‌رسند.

نکات مهم برای داشتن یک تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوب

اگر می‌خواهید تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوبی داشته باشید، باید برخی نکات را رعایت کنید. این نکات هم در Preply و هم Verbling برای تقویت مهارت تدریس بیان شده‌اند.

  • شناسایی نقش و وظایف: به‌عنوان معلم خصوصی باید بهترین اثرگذاری خود را انجام دهید و از حیطه وظایف خود دور نشوید. شما قرار است مهارت‌های انگلیسی زبان‌آموز را از پایه به پیشرفته برسانید و مطابق با هدف و نیاز او تدریس کنید.
  • توجه به اصل سه P: اصل سه P شامل؛ plan، prepare و practice است. یعنی برنامه‌ریزی، آمادگی و تمرین. به کمک این سه اصل می‌توانید بهترین معلم خصوصی زبان باشید.
  • خلاقیت و ایده‌پردازی در تدریس: معلمی در تدریس خصوصی خود خوب خواهد بود که بتواند به دانش‌آموز خود انگیزه دهد. انتخاب روش‌های تدریس خلاقانه در هر جلسه علاوه‌بر انگیزه تحصیلی، اعتماد به نفس دانش‌آموز را نیز تقویت می‌کند.

همچنین باید از مهارت‌های مدیریتی نیز در کلاس خود استفاده کنید. دانش‌آموز باید به قوانین کلاس احترام بگذارد و در عین حال از آن‌ها نترسد. او باید بتواند به معلم خود اطمینان کند و او را حامی و پشتیبان خود بداند.

منابع و ابزارهای مفید برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی

برای معلم خصوصی موفق شدن، همیشه خود را به‌روز نگه دارید. استفاده از منابع و ابزارهای مفید برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی کمک می‌کند تا دانش‌آموزان خود را متمرکز روی اهداف نگه دارید. همچنین به کمک این ابزارها خلاقیت در برنامه آموزشی خواهید داشت؛ در نتیجه دانش‌آموزان از شما رضایت بالایی خواهند داشت.

منابع و ابزارهای زیادی در دنیا برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارد.

  • دیکشنری‌ها
  • برنامه‌های آموزشی مرتبط
  • فلش کارت‌های دیجیتال
  • کتابخوان‌های دیجیتال
  • انواع فیلم و سریال با مکالمات ساده و روان

همچنین سایت‌های آموزشی داخلی و خارجی برای تدریس وجود دارند. یکی از سایت‌های خارجی The College Board است. به کمک این سایت کورس‌های تدریس انگلیسی می‌توانید بگذرانید. پلتفرم‌های ایرانی استاد سلام، تدریس خصوصی، ایران مدرس و استادبانک نیز مقالات و آموزه‌های جدیدی را برای تدریس زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

استادبانک؛ بهترین منبع تدریس خصوصی زبان انگلیسی

چه معلم باشید چه دانش‌آموز، چه بخواهید تدریس کنید و چه نگران پیشرفت تحصیلی فرزند خود باشید، با استادبانک خیالتان راحت خواهد بود. در این پلتفرم که بزرگترین شبکه تدریس خصوصی در ایران است، تمام اطلاعات لازم برای معلم خصوصی وجود دارد. از میزان درآمد و نحوه تدریس خصوصی خوب گرفته تا هزاران معلم از سراسر ایران.

به‌کمک استادبانک پاسخ سوالتان مبنی بر چگونه تدریس خصوصی زبان انگلیسی خوبی داشته باشیم را خواهید گرفت. علاوه بر آن با معلم‌های دیگر آشنا می شوید و می‌توانید خودتان نیز به‌عنوان یک معلم در این مجموعه عضو شوید.

برای رسیدن به هدف بهترین معلم تدریس خصوصی زبان انگلیسی شدن پس از آنکه در این پلتفرم ثبت‌نام کردید صبر می‌کنید تا رزومه شما بررسی و توسط کارشناسان مجموعه با شما تماس گرفته شود. پس از تایید، دیگر عضو ثابت استادبانک خواهید بود و می‌توانید در کنار سایر اساتید خوب این مجموعه به کار مشغول شوید. از راهنمایی‌های معلم‌های دیگر بهره بگیرید و با کسب چند تجربه تدریس با دانش‌آموزان مختلف به یک استاد زبان انگلیسی عالی تبدیل شوید.