بامو در مونیخ، کانسپتی از یک مدل جدید الکتریکی نمایش داد که به گفته اولیور زیپسه، مدیر بامو نگاه مردم به این کارخانه را تغییر خواهد داد.
نام این کانسپت «نویه کلاس» یا به آلمانی «کلاس جدید» است. این نام از ماشینهایی گرفته شده که بامو در اوایل دهه شصت میلادی به بازار عرضه کرد و باعث شد تا از شرکتی در آستانه ورشکستگی به خودروسازی موفق تبدیل شود.
اولیور زیپسه، در حاشیه رونمایی کانسپت به خبرنگاران گفت: «ما ریشههای خود را فراموش نکردهایم، اما [در این مدل] خود را از قید و بندهای گذشته رها کردهایم و شجاعت آن را داشتیم تا با یک گام چند پله بالا برویم.»
بامو نمونهای از این کانسپت را سال گذشته در نمایشگاه لوازم الکترونیکی در شهر لاسوگاس نمایش داد. اما آقای زیپسه میگوید کانپست جدید به ماشینی که قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید بسیار نزدیکتر است.
در طراحی ماشین از مدلهای گذشته بامو الهام گرفته شده، اما «نویه کلاس» شبیه هیچکدام از مدلهای دیگر کارخانه نیست. به نظر میرسد طراحان بامو تلاش کردهاند تا ظاهر ماشین تا حد ممکن با تسلا مدل ۳ و ماشینهای الکتریکی لوکس چینی فرق داشته باشد.
مهمترین تغییر نسبت به مدلهای کنونی بامو، جلوپنجره ماشین است که به دو پنل تبدیل شده و با لامپهای الئیدی تزیین شده است. چراغهای عقب هم با همین الگو طراحی شده و سرتاسر عقب ماشین را پوشانده است.
اتاق ماشین نمایشی از فنآوریهایی است که در مدلهای آینده بامو ارائه خواهد شد. از جمله سیستمی به نام «پانورامیک ویژن» که اطلاعات را روی نواری بر شیشه جلو نشان میدهد.
بامو اعلام کرده که برای حفظ محیط زیست در ساخت اتاق از کروم و چرم کمتری استفاده میکند. «نویه کلاس» همچنین در کارخانهای تولید خواهد شد که بامو میگوید در آن از سوختهای فسیلی استفاده نمیشود.
این کارخانه در مجارستان تاسیس شده است. علاوه بر مجارستان، مدل جدید بامو در کارخانههایی در آلمان و مکزیک هم تولید خواهد شد.
«نویه کلاس» بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته خواهد شد. بامو میگوید برای ساخت این پلتفرم بیشترین سرمایهگذاری تاریخ کارخانه انجام شده و با آن شش مدل جدید تولید خواهد شد. به گفته کارخانه فنآوریهای جدید در ساخت باتری و موتورهای الکتریکی باعث شده بهرهوری ماشینها با این پلتفرم ۲۵ درصد از محصولات کنونی بیشتر شود.