همشهری: شرکت سایپا، خودروی شاهین پلاس را به نمایش گذاشت. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته و اتوماتیک شاهین بوده و تغییراتی را در پیشرانه و گیربکس و همچنین امکانات تجربه کرده است.
شاهین پلاس به جز اضافه شدن نشان «پلاس» در نمای عقب، تغییر قابل توجهای را در زمینه طراحی نمای بیرونی بهخود ندیده است.
اصل مطلب تغییرات مربوط به پیشرانه و گیربکس خودرو است. زیر کاپوت این نسخه جدید، پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME ۱۶ مگاموتور قرار گرفته که میتواند تا ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۴۷ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.
انتقال نیرو در نسخه دنده دستی، توسط گیربکس ۵ سرعته دستی ۵F۱۸ و در نمونه اتوماتیک، توسط گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE صورت میگیرد. ضمن اینکه پیشرانه شاهین PLUS از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها یا VVT بهره میبرد که باعث بازدهی هرچه بیشتر پیشرانه خواهد شد.
تعلیق جلوی این سدان از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن ساختار نیمه مستقل H وجود دارد. فرمان این خودرو هم از نوع کمکی برقی است.
پیش از این در نسخه معمولی شاهین، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و ۴ سیلندر قرار داشت که قادر به تولید ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۷۸ نیوتونمتر گشتاور تولید بود. نام این پیشرانه M ۱۵ بوده و گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت آیسین ژاپن، وظیفه انتقال قدرت را برعهده داشت.