استراتژی جدید تویوتا

دوشنبه، ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲:۵۱
کدخبر:۱۰۶۶۲۲

کوجی ساتو، مدیر جدید تویوتا برنامه‌ تازه کارخانه برای عرضه مدل‌های جدید الکتریکی را اعلام کرد. براساس این برنامه تویوتا تا سال 2026 ده مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد و فروش ماشین‌های الکتریکی‌اش را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در سال می‌رساند.

تویوتا که بزرگ‌ترین خودروساز جهان است، بازار خودروهای الکتریکی را به رقیبانش واگذار کرده و در حال حاضر تنها سه مدل کاملا الکتریکی دارد. فروش ماشین‌های الکتریکی این شرکت در سال گذشته میلادی کمتر از ۲۵ هزار دستگاه بود.

تویوتا می‌گوید محصولات جدید کاملا با ماشین‌های الکتریکی موجود متفاوت خواهد بود. به گفته آقای ساتو ماشین‌های الکتریکی تویوتا با هر بار شارژ دوبرابر مسافت ماشین‌های کنونی حرکت می‌کنند و ظاهر و رانندگی‌شان آنقدر خوب است که «قلب بیننده را به تپش می‌آورد».

یکی از این مدل‌های جدید تویوتا شاسی‌بلند بزرگی است که در سال ۲۰۲۵ در آمریکا فروخته خواهد شد. دو مدل ویژه هم برای بازار چین ساخته می‌شود که سال آینده به بازار خواهند آمد. تویوتا یک وانت الکتریکی هم خواهد ساخت که می‌گوید ویژه بازار آسیا طراحی شده است.

تویوتا علاوه بر ماشین‌های الکتریکی می‌خواهد مدل‌های هیبرید-الکتریکی خود را هم بهتر کند. هیروکی ناکاجیما، از مدیران ارشد تویوتا در مراسم اعلام سیاست‌های جدید شرکت گفت که مهندسان تویوتا در حال ساخت سیستم هیبرید-الکتریکی هستند که می‌تواند با نیروی باتری تا بیش از ۲۰۰ کیلومتر حرکت کند. برای مقایسه در حال حاضر بهترین مدل هیبرید-الکتریکی تویوتا پریوس با نیروی باتری می‌تواند تا ۷۰ کیلومتر حرکت کند.