گران‌ترین خودرو‌های فعلی در ایران کدامند؟

یکشنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲:۵۶
کدخبر:۱۰۲۲۷۲

واردات خودرو بعد از چهار سال وقفه به مراحل پایانی رسیده است. بعد از تعیین تکلیف رنج قیمت خودروهای وارداتی حالا گفته می‌شود احتمالا تا پایان سال شاهد واردات خودرو‌های اقتصادی خواهیم بود، اما این وسط داستان خودرو‌های لوکس کاملا متفاوت است.

به گزارش فرارو ، ماجرای ممنوعیت واردات مدل‌های لوکس در سال ۹۴ همچنان به قوت خود باقی است و باعث شده مدل‌هایی که اوایل دهه ۹۰ به ایران رسیدند، کماکان صاحب عنوان گران‌ترین خودرو‌های فعلی در کشور باشند. خودرو‌هایی که واردات برخی از آن‌ها به شکل شخصی بوده و نمونه‌های موجودشان در خیابان‌ها به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد

 

شمار یک| بی‌ام‌و i۸


بی‌ام‌و i8 سال ۲۰۲۰ از خط تولید خارج شد، اما پنج سال قبل از این اتفاق مدل‌های محدودی از آن به شکل شخصی به ایران رسید. همان زمان یعنی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قیمت ۱.۵ میلیاردی آن شگفت‌انگیز بود و الان ارزش همین مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که براساس آمار معادل ۲۲۷ متر آپارتمان مسکونی در تهران است. کروز کنترل هوشمند، امکان انتخاب حالت رانندگی و دوربین ۳۶۰ درجه تنها بخشی از آپشن‌های این خودرو ۱۴۰ هزار دلاری به‌شمار می‌رود و مصرف سوخت پایین (۲.۱ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر) و شتاب خیره‌کننده ۴.۴ ثانیه‌ای آن جزو مهمترین مشخصات فنی بی‌ام‌و i8 به‌شمار می‌رود.

شماره دو| آلفارومئو ۴C


آلفارومئو 4C در سال ۲۰۱۵ وارد ایران شد. با این حال مثل بی‌ام‌و i8 فقط شاهد واردات چند مدل محدود از آلفارومئو 4C بودیم و الان آگهی‌های مربوط به فروش آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در همین آگهی‌ها هم خبری از قیمت نیست و فروشنده‌ها به نوشتن عبارت توافقی بسنده کردند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت منصفانه آلفارومئو 4C در ایران نزدیک کمی بیش از پنج میلیارد تومان است که باعث می‌شود جزو گران‌ترین خودرو‌های فعلی قرار بگیرد.

موتور ۱.۷۵ لیتری آلفارومئو 4C می‌تواند حداکثر ۳۵۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد و حداکثر توان آن به ۲۴۰ اسب بخار می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب ۱.۴ ثانیه‌ای بخشی از مشخصات فنی آلفارومئو 4C است.

شماره سه| فراری ۴۵۸ 


فراری 458 سال ۹۳ وارد ایران شد و گفته می‌شود فقط یک نمونه از آن در خیابان‌ها وجود دارد. پس بدون اینکه درباره قیمت آن بتوانیم صحبت کنیم، سراغ مشخصات فنی خاص آن می‌رویم. پیشرانه هشت سیلندر ۴.۵ لیتری فراری ۴۵۸ می‌تواند قدرتی معادل ۵۷۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیو‌تن‌متر را تولید کند و نهایتا شتاب خیره‌کننده ۳.۴ ثانیه‌ای داشته باشد.

شماره چهار| مرسدس بنز GLA۴۵


مرسدس بنز GLA45 یکی دیگر از قربانیان ماجرای ممنوعیت واردات خوردو‌های بالای دو هزار و ۵۰۰ سی‌سی بود. با اینکه مرسدس بنز GLA45 فروش نسبتا خوبی در ایران داشت، اما روند واردات آن تداوم پیدا نکرد. درحال حاضر سایت‌های تخصصی ارزش‌گذاری خودرو، قیمت منصفانه مدل‌های ۲۰۱۴ مرسدس بنز GLK۴۵ را نزدیک چهار میلیارد تومان تخمین می‌زنند و بین آگهی‌های مربوط به فروش آن، مدل ۲۰۱۵ با ۲۰ هزارکیلومتر را حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

شماره پنج| پورشه ۹۱۱ توربو S


پورشه 911 ذاتا یکی از گران‌ترین خودرو‌های جهان است که ابتدا نسخه‌های کررا چهار و کررا S آن وارد ایران شد و بعد‌ها نوبت به نسخه توربو S رسید. گفته می‌شود فقط دو دستگاه از پورشه 911 توربو S وارد ایران شده و به این راحتی‌ها نمی‌شود درباره قیمت آن صحبت کرد. احتمالا مهمترین جذابیت پورشه 911 توربو S برای خوره‌های ماشین‌باز، شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای آن باشد. کنار آن حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتری بخشی از توانایی‌های فنی پورشه 911 توربو S به‌شمار می‌رود.