کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برای سفر به استانبول چقدر پول ببریم؟ + هزینه غذا،خرید لباس و حمل و نقل


کد خبر : ۹۷۶۴۷سه شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱:۰۴۱۱۱۸۲ بازدید

بسیاری از گردشگران نمی‌دانند که برای سفر به استانبول چقدر پول ببرند و هزینه‌های عمومی سفر آن‌ها به چه شکل محاسبه می‌شود. اینکه چه مقدار پول صرف چه ...

بسیاری از گردشگران نمی‌دانند که برای سفر به استانبول چقدر پول ببرند و هزینه‌های عمومی سفر آن‌ها به چه شکل محاسبه می‌شود. اینکه چه مقدار پول صرف چه بخش‌هایی از سفر می‌شود، مسئله‌ای است که برای برنامه‌ریزی مسیر و مقصد بسیار اهمیت دارد.

در این مطلب سعی کرده‌ایم که تمامی هزینه‌هایی را که نیاز دارید، برایتان بیاوریم تا راحت‌تر از پس مخارج بر بیایید و هزینه‌هایتان را تا حدودی تخمین بزنید.

هزینه های پیش از سفر به استانبول

قبل از اینکه بخواهید مسافرت را آغاز کنید و پا به مسیر بگذارید، برای اینکه بهتر بدانید چقدر پول برای سفر به استانبول نیاز است، به بررسی هزینه یکسری از پیش‌نیازها هم باید بپردازید؛ به همین خاطر موارد مهمی را که پیش از سفر باید به آن‌ها اهمیت دهید هم آورده‌ایم.

خوشبختانه برای سفر به استانبول ترکیه و دیگر شهرهای آن، نیازی به ویزا ندارید، اما باید پاسپورت شما از نظر زمانی، اعتبار داشته باشد. اگر تابه‌حال پاسپورت نداشته‌اید، برای دریافت یک پاسپورت باید حدود 205000 تومان در سال 1401 بپردازید. اگر هم از گذشته پاسپورت داشتید و نیاز به تمدید آن دارید، حدود 120000 تومان باید بپردازید. این مورد را فراموش نکنید، آن‌هایی که پاسپورتشان مفقود شده، باید برای تهیه یک پاسپورت جدید، هزینه بسیار بیشتری بپردازند.

هزینه دیگری که شما پیش از سفر به استانبول باید در نظر بگیرید، عوارض خروج از کشور است. اگر بار اولی است که از مرز خارج می‌شوید، باید 400000 تومان به‌عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید، برای بار دوم 600000 تومان و بار سوم هم 800000 تومان از شما دریافت می‌کنند.

حتما قبل از سفر، مدت زمان باقی مانده از اعتبار پاسپورت خود را چک کنید.

هزینه مدت زمان اقامت در استانبول

ابتدا برای سفر به استانبول، باید این را در نظر بگیرید که می‌خواهید چند روز را در این شهر بگذرانید و آن وقت این پرسش را مطرح کنید که «برای سفر به استانبول چقدر پول ببریم؟» چون این مورد تاثیر مستقیمی روی هزینه‌های سفر استانبول شما دارد. هرچه تعداد روزها و شب‌های سفر شما کمتر باشد، طبیعتا هزینه‌هایتان هم پایین‌تر می‌آید. برای مثال هزینه تورهای استانبول 4 شب و 5 روز بسیار معقول‌تر و مناسب‌تر از آن تورهایی است که تعداد روزها و شب‌های بیشتری دارند.

این مورد را هم باید بگوییم که برای تهیه تور استانبول، تعداد روزها و شب‌های کمتر، خیلی مناسب نیست چون نمی‌توانید از بسیاری از جاهای دیدنی این شهر بازدید کنید. برای همین بهترین گزینه برای شما، همان موردی است که پیش‌تر عنوان کردیم.

هزینه های هتل و پرواز برای سفر استانبول

اگر بخواهید خودتان به سفر بروید، باید برای هر قسمت از سفرتان، برنامه‌ریزی جداگانه و حساب و کتابی مختلف را انجام دهید که شامل بررسی اقامتگاه، تاریخ آن، انتخاب نوع ایرلاین و... می‌شود؛ اما اگر از پکیج‌های تور استانبول استفاده کنید، راحت‌تر می‌توانید متوجه شوید که برای سفر به استانبول چقدر پول ببرید و برای بخش‌های دیگر سفر برنامه‌ریزی کنید. دلیل آن هم این است که قسمتی از هزینه‌های شما برای هتل و پرواز و وعده‌های غذایی مشخص می‌شود.

بین پکیج‌های مختلف تورهای استانبول هم می‌توانید هتل‌ها و ایرلاین‌های آن‌ها را بسنجید و با یکدیگر مقایسه کنید؛ معمولا ایرلاین‌های داخلی، هزینه‌های کمتری دارند و همان طور که می‌دانید هرچه ستاره هتل‌ها هم کمتر باشد، پول کمتری باید بپردازید. محله‌ای هم که هتل در آن قرار دارد، روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

استانبول، هتل های بسیار متنوعی دارد که میتوانید در سایت های مختلف آنها را بررسی کنید

 

برای حمل و نقل درون شهری استانبول چقدر پول ببریم؟

یکی از نکات بسیار مهمی که باید حتما به آن توجه داشته باشید، این است که چقدر پول برای سفر به استانبول با خود ببرید که بتوانید هزینه‌های حمل و نقل را پرداخت کنید. در استانبول، چند راه مختلف دارید تا بتوانید بین قسمت‌های مختلف شهر جابه‌جا شوید و از جاذبه‌ها دیدن کنید و خریدهای مورد نظرتان را هم انجام دهید. این راه‌ها و هزینه‌هایشان را در ادامه برای شما آورده‌ایم تا بدانید برای ناوگان حمل و نقل استانبول چقدر پول همراه خود داشته باشید.

معمولا تاکسی‌ها اولین وسایل نقلیه‌ای هستند که ما برای جابه‌جایی به آن‌ها فکر می‌کنیم، اما باید بدانید که گرفتن تاکسی در استانبول، یکی از پر هزینه‌ترین کارهایی است که یک مسافر می‌تواند انجام دهد. شرح هزینه تاکسی‌ها هم به این صورت است که هزینه ورودی آن‌ها معمولا 10 لیر است، به‌ازای هر کیلومتر مسافت طی شده توسط تاکسی، 7 لیر باید بپردازید. نرخ آن‌ها به‌صورت ساعتی هم معادل 60 لیر برای هر یک ساعت است. این نکته را فراموش نکنید که قیمت یک لیر در ترکیه، تقریبا معادل 2000 تومان است و این معادل‌سازی، مربوط به تیرماه سال 1401 است.

حمل و نقل در استانبول

بهترین کار برای جابه‌جایی بین نقاط مختلف استانبول، استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس، تراموا و مترو است. برای استفاده از این وسایل نقلیه، شما باید استانبول کارت تهیه کنید که آن هم انواع مختلفی دارد و با توجه به نیاز خود، باید یک کدام از آن‌ها را انتخاب کنید.  تهیه استانبول کارت و جابه‌جایی با وسایل نقلیه‌ای که نام برده شدند، هزینه‌های شما را پایین‌تر می‌آورند.

هنگام تهیه این کارت، باید به این نکته توجه کنید که مبلغ خود کارت، حدود 13 لیر است و باید آن را متناسب با نیاز خود شارژ کنید. از یاد نبرید که مقدار آن حتما به اندازه نیازتان باشد.

برای مبلغ جابه‌جایی، نمی‌توانیم عدد مشخصی را به‌ازای هر بار استفاده از کارت مشخص کنیم و این مقدار را به‌عنوان مبلغ مورد نیاز برای حمل و نقل عنوان کنیم، به این دلیل که با توجه به مسافت، هزینه‌ای که از اعتبار استانبول کارت شما کم می‌شود، متفاوت است. با این هزینه‌ها هم تقریبا می‌دانید که برای سفر به استانبول چقدر پول نیاز است.

استانبول کارت، مزایای دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها امکان سوار شدن به کشتی مسافری کاباتاش به بویوک‌آدا است. برخی از مواقع هم می‌توانید از آن به‌عنوان کارت اعتباری برای خرید استفاده کنید.

برای موزه‌ها و جاذبه‌های استانبول چقدر پول ببریم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به استانبول، بازدید از جاذبه‌های مختلف آن است. همان طور که می‌دانید، این شهر، به نوعی پایتخت فرهنگی ترکیه محسوب می‌شود و همین مورد است که بیانگر دیدنی بودن جاذبه‌های آن است. در ادامه تعدادی از این جاذبه‌ها را به همراه مبلغ مورد نیاز برای تهیه بلیط آن‌ها، برای شما می‌آوریم تا بدانید برای سفر به استانبول چقدر پول نیاز است تا بتوانید از این جاذبه‌ها هم بازدید کنید.

  • مسجد سلطان احمد (مسجد آبی): رایگان
  • مسجد ایاصوفیه: رایگان
  • کاخ توپکاپی: 200 لیر ورودی (حدود 400000 تومان)
  • آکواریوم استانبول: 180 لیر (حدود 360000 تومان)
  • کاخ دولمه باغچه: 300 لیر (حدود 600000 تومان)
  • پارک آبی آکوامارین: 120 لیر (حدود 2400000 تومان)
  • آکواریوم سی لایف: 290 لیر (حدود 580000 تومان)
  • باسیلیکا سیسترن: 30 لیر (حدود 60000 تومان)
  • برج گالاتا: 130 لیر (حدود 260000 تومان)
  • حمام ترکی: 20 یورو، 75 یورو با ماساژ

برای وعده‌های غذایی در استانبول چقدر پول ببریم؟

وعده‌های غذایی هم خود بخش مهمی از هزینه‌ها هستند و برای آن‌ها هم باید برنامه‌ریزی مناسبی داشت. معمولا صبحانه که با هتل است و نیازی به در نظر گرفتن مخارج آن نیست. اما نهار و شام بحث جدایی دارند و باید جداگانه برای آن‌ها مقداری از خرج سفر را کنار گذاشت. به‌طور کلی می‌توانیم چند حالت از انواع رستوران‌ها و قیمت غذاهای آن‌ها را به‌صورت میانگین به شما بگوییم:

  • میانگین قیمت غذای ارزان: حدود 70 لیر (تقریبا 140000 تومان)
  • میانگین قیمت غذای متوسط: حدود 150 لیر (تقریبا 300000 تومان)
  • میانگین غذا در رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد: 65 لیر (تقریبا 130000 تومان)

افرادی هم هستند که تصمیم دارند برای کمتر شدن مبلغ خورد و خوراک خود، دست به پخت غذا بزنند که برای این کار هم نیاز به مواد اولیه دارند که این هم روی پول مورد نیاز برای سفر به استانبول باید محاسبه شود. برخی از قیمت‌های مواد غذایی را در ادامه آورده‌ایم که می‌توانید با احتساب آن‌هایی که نیاز دارید، متوجه بودجه لازم برای تخصیص به مواد غذایی بشوید.

مواد غذایی

مبلغ

نان

حدود 6.75 لیر (تقریبا 14000 تومان)

برنج

حدود 21.51 لیر (تقریبا 44000 تومان)

شیر

حدود 14.99 لیر (تقریبا 30000 تومان)

تخم مرغ

حدود 26.11 لیر (تقریبا 53000 تومان)

مرغ

حدود 74.19 لیر (تقریبا 149000 تومان)

گوشت

حدود 153.62 لیر (تقریبا 308000 تومان)

گوجه

حدود 20.42 لیر (تقریبا 41000 تومان)

سیب زمینی

حدود 10.41 لیر (تقریبا 21000 تومان)

پیاز

حدود 7.58 لیر (تقریبا 16000 تومان)

پنیر

حدود 88.74 لیر (تقریبا 178000 تومان)

 

در ادامه هم باید گفت که قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری حدود 4.81 لیر (تقریبا 10000 تومان) است. حالا می‌توانید با این هزینه‌هایی که گفتیم، خرج سفر خود را بهتر مدیریت کنید و بدانید که مواد غذایی در استانبول ترکیه، چه بازه‌های حدودی از قیمت‌ها را دارند.

غذاهای پرطرفدار ترکی

برای خرید لباس در استانبول چقدر پول ببریم؟

خیلی از مسافرانی که به ترکیه می‌روند، قصد خریدن لباس دارند؛ دلیل آن هم کیفیت خوب این لباس‌ها در کنار قیمت نسبتا پایین‌شان است. تنوع خوبی را هم می‌توانید بین برندهایی که در استانبول وجود دارند، مشاهده کنید و از بین طیف وسیعی از گزینه‌ها، به انتخاب لباس و محصول مورد نظرتان بپردازید. این لباس‌ها را می‌توانید به‌عنوان سوغاتی هم تهیه کنید و برای دوستانتان بیاورید. برخی از قیمت‌های لباس‌ها عبارت‌اند از:

  • شلوار جین برند Levis: حدود 633.73 لیر (تقریبا 1270000 تومان)
  • لباس تابستانی زنانه: حدود 454.78 لیر (تقریبا 910000 تومان)
  • یک جفت کفش مخصوص دوندگی نایک: حدود 1.101 لیر (تقریبا 2300000 تومان)
  • یک جفت کفش چرم: حدود 775.61 لیر (تقریبا 1552000 تومان)

هزینه های خرید سیم کارت در استانبول

هزینه‌های خرید سیم کارت در ترکیه، قسمت دیگری را از اینکه برای سفر به استانبول چقدر پول برداریم، مشخص می‌کند. البته راه‌حل‌های دیگری هم برای اینکه سیم کارت خریداری نکنید وجود دارد؛ برای مثال خیلی از افراد سعی می‌کنند که به وای‌فای رایگان وصل شوند و از اینترنت رایگان بهره ببرند، اما بسیاری از دیگر افراد هستند که نیاز دارند دائما به شبکه اینترنت جهانی متصل باشند. البته این کار برای دیدن نقشه آنلاین و راه‌یابی از روی آن‌ها نیز به کار می‌آید؛ در هر صورت شما بسته به نیازی که دارید، باید انتخاب کنید.

برای خرید سیم‌کارت‌های ترکیه، اپراتورهای مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها سیم کارت تهیه کنید و فروشگاه‌ها و مراکز مختلفی هم برای این کار وجود دارند. قیمت سیم‌کارت‌ها متفاوت است، اما معمولا به‌طور تقریبی می‌توانید از 250 تا 400 لیر (بیشتر یا کمتر) سیم کارت پیدا کنید که حدودا معادل 500 تا 800 هزار تومان می‌شود و می‌توانید کار خود را با آن‌ها راه بیندازید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم هزینه‌هایی را که برای سفر به استانبول نیاز دارید، جمع‌آوری کنیم و همه آن‌ها را یکجا برای شما عنوان کنیم. به این ترتیب اگر قصد مسافرت به این شهر را داشتید، می‌دانید که برای سفر به استانبول چقدر پول ببرید و هر بخش از سفر شما حدودا به چه میزان بودجه‌ای نیاز دارد.



اخبار مرتبط

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب