ساعتی پیش خبری درباره فرود اضطراری هواپیمای مسافری مشهد – یزد شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه مشهد به دلیل نقص فنی منتشر شد که به گفته روابط عمومی این فرودگاه، نقص فنی در لاستیک این هواپیما عامل آن بوده است.
محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: این پرواز ۹۶ مسافر داشت که پس از شروع پرواز، خلبان اعلام نقص فنی در هواپیما میکند و زنگ هشدار هواپیما به همین دلیل روشن میشود.
وی درباره اینکه آیا نقص فنی در لاستیک هواپیما به دلیل ترکیدگی لاستیک یا بسته نشدن آن بوده است؟ افزود: خلبان پس از مدت کوتاهی از بلند شدن هواپیما و انجام پرواز اعلام میکند که لاستیکهایش دچار ترکیدگی شده و نهایتاً هواپیما در باند فرودگاه شهید هاشمینژاد فرود میآید و مسافران به دلیل ایمنی در باند پیاده و از طریق اتوبوس به سالن پرواز بازمیگردند.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی ادامه داد: پس از پیاده شدن مسافران، این هواپیما برای چک شدن به آشیانه برگشت و چرخهای هواپیما از سوی مسئولان فنی شرکت هواپیمایی آسمان تعویض شد و پس از تایید نماینده سازمان هواپیمایی و مسئول فنی این شرکت هواپیمایی، دوباره میتواند پرواز کند.
امانی بنی در پاسخ به این پرسش که “چرا با وجود چک شدن هواپیما قبل از پرواز، این مشکل در مدت زمان کوتاهی به وجود آمده است؟ گفت: این یک احتمال است که وجود دارد و ممکن است به دلیل گرمای هوا چنین اتفاقی افتاده باشد، اما هر هواپیما قبل از پرواز توسط شرکت هواپیمایی چک میشود و مسئولیت آن با مسئول فنی ایرلاین مورد نظر است.