کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رو‌نمایی از طرح باتری جدید تسلا که 100 سال دوام می‌آورد


کد خبر : ۹۶۳۹۰پنجشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸:۵۲۷۶۸۶ بازدید

پژوهشگران تسلا از طرحی برای باتری خودروی برقی جدید رونمایی کرده‌اند که تا پیش از نیاز به تعویض 100 سال عمر می‌کند.
رو‌نمایی از طرح باتری جدید تسلا که 100 سال دوام می‌آوردرو‌نمایی از طرح باتری جدید تسلا که 100 سال دوام می‌آورد

پژوهشگران تسلا از طرحی برای باتری خودروی برقی جدید رونمایی کرده‌اند که تا پیش از نیاز به تعویض 100 سال عمر می‌کند.

دفتر پژوهش باتری پیشرفته تسلا که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد، با همکاری دانشگاه دالهاوزی کانادا باتری مبتنی بر نیکل تولید کرد که در مقایسه با باتری‌هایی که به‌طور متداول در خودروهای برقی استفاده می‌شود طول عمر بسیار بیشتری ارائه می‌کند.

اکنون تسلا نوعی باتری لیتیوم یونی به نام فسفات آهن لیتیوم (ال‌اف‌پی (LFP)) تولید کرده است و از آن استفاده می‌کند، که چگالی انرژی بالایی ارائه می‌دهد و باعث می‌شود فاصله زمانی بین شارژها بیشتر باشد.

پژوهشگران در توصیف این جایگزین مبتنی بر نیکل گفتند که به‌ لحاظ تئوری بر محدودیت‌های چگالی انرژی و دوام این نوع باتری‌ غلبه می‌کند و همین‌طور چرخه حیات بسیار بهبودیافته‌ای ارائه می‌دهد.

مقاله‌ای مفصل درباره این پژوهش با نام «Li[Ni0.5Mn0.3Co0.2]O2 به مثابه جایگزین برتر برای لایف‌پی‌او۴ (LiFePO4) برای سلول‌های ولتاژ پایین لیتیوم یونی با عمر طولانی» در نشریه انجمن الکتروشیمیایی (Journal of the Electrochemical Society) منتشر شد.

ماموریت ساخت باتری فوق‌العاده ماندگار در نهایت هزینه‌های تولید را کاهش خواهد داد و از تاثیرات [زیست‌محیطی] صنعت خودروهای برقی به میزان قابل توجهی کم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که باتری‌های مدل‌های فعلی تسلا پیش از آنکه ظرفیت شارژ باتری تا بیش از ۲۰ درصد کاهش یابد، حدود ۲۰۰ ‌هزار مایل یا بیش از ۲۰ سال عمر کند.

با ساخت باتری که بیشتر از خود خودرو عمر می‌کند، می‌توان از آن در مدل‌های جدید و حتی به‌طور مکرر استفاده کرد.

در این نشریه آمده است: «دوام عالی در دمای بالا با الکترولیت‌هایی که حاوی نمک لیتیوم بیس (فلوروسولونیل (flurosulonyl)) مید (ال‌آی‌اف‌اس‌آی (LiFSI)) هستند، بسیار فراتر از آن‌هایی است که الکترولیت‌های معمولی ال‌آی‌پی‌اف۶ (LiPF6) معمول در آن‌ها به کار رفته است.»

«سلول‌های ان‌ام‌سی (NMC)، به‌ویژه آن‌هایی که تنظیم شده‌اند و با ولتاژ ۳.۸ ولت شارژ می‌شوند در مقایسه با سلول‌های ال‌اف‌پی (LFP)، کارایی کولمبی بهتر، ظرفیت محو کمتر و چگالی انرژی بالاتری نشان می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد عمری نزدیک به یک قرن داشته باشند.»

انتظار می‌رفت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رویداد روز باتری (Battery Day) این شرکت در سپتامبر ۲۰۲۰، خبر «باتری میلیون مایلی» را اعلام کند، البته به جای آن از طرحی برای تغییر از کبالت به نیکل در دهه آتی رونمایی کردند.   

این کار در عین اینکه باعث بهبود پایداری می‌شود و مسائل مرتبط با منبع اخلاقی کبالت را کاهش می‌دهد، بینشی از مسیر توسعه باتری که اکنون پژوهشگران تسلا در پیش گرفته‌اند نیز ارائه می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها