در شرایطی که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ساعت کاری دستگاههای اجرایی اعم از بانکها از ساعت ۷:۳۰ شروع میشود اما بانکها خدمات دهی به مشتریان را از ساعت ۸ آغاز میکنند که معاون سازمان اداری و استخدامی این تاخیر را تخلف از قانون میداند و طبق گفته او بانکها نیز باید از ساعت ۷:۳۰ به مشتریان خدمات بدهند.
به گزارش ایران جیب از ایسنا، یکی از تغییراتی که شیوع ویروس کرونا در روال زندگی شهروندان ایجاد کرد، تغییرات ساعت کاری دستگاههای اجرایی از جمله بانکهاست زیرا براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت کاری کارکنان دستگاههای اجرایی از ساعت ۷:۳۰ است و آخرین بخشنامه کانون بانکهای خصوصی و دولتی حاکی از آن است که کارکنان بانکها باید از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ در محل کل خود حضور پیدا کنند و از ساعت ۸ خدمتدهی به مشتریان بانکها را آغاز کنند. البته ساعت کاری بانکها در روزهای پنجشنبه از ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.
در این زمینه، علیرضا قیطاسی- دبیر شورای هماهنگی بانکهای دولتی در نشستی با سازمان اداری و استخدامی خواسته تا ساعت کاری بانکها به صورت یکپارچه از سوی این سازمان اعلام شود.
وی تغییر ساعت خدماتدهی بانکها به مشتریان از ساعت ۷:۳۰ به ۸ را عامل ناهماهنگی در ارائه خدمات بانکی میداند.
در پاسخ به اظهارات قیطاسی، رفیعزاده - معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور علت این ناهماهنگی را تفسیر اشتباه بانکها از مصوبه مذکور دانست و گفت: «مطابق با بخشنامه، کارکنان بانکها مانند سایر کارکنان دستگاههای اجرایی باید از آغاز ساعت کاری، به ارائۀ خدمت بپردازند و اگر احتیاج به فراهمکردن مقدمات کار خود دارند، میتوانند زودتر در محل کار خود حاضر شوند. اگر نیاز است، اصلاحیهای برای ساعت حضور کارکنان بانکها ابلاغ شود.»
به این ترتیب تاخیر بانکها در ارائه خدماتی بانک به مشتریان قانونی نیست و باید مانند همه کارکنان دولت از ساعت ۷:۳۰ صبح به ارائه خدمت بپردازند.