جنرال موتورز در حال بررسی احیای مارک هامر و ساخت شاسیبلندهایی الکتریکی با این نام است.
اولین مدل هامر در سال ۱۹۹۲ و با اصرار آرنولد شواتزنگر، هنرپیشه و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا ساخته شد. او پس از دیدن کاروانی از ماشینهای نظامی ارتش آمریکا، کارخانه AM موتورز را راضی کرد تا مدلی از این ماشین را برای مصارف غیرنظامی به بازار عرضه کند.
نمایش ماشینهای نظامی ارتش آمریکا در جریان پوشش تلویزیونی جنگ عراق در اوایل دهه نود، به شهرت هامر کمک کرد و با محبوب شدن این ماشین، جنرال موتورز در سال ۱۹۹۸ امتیاز این نام را خرید.
جنرال موتورز سه مدل شاسیبلند با این نام به بازار عرضه کرد، اما افزایش قیمت بنزین به فروش این ماشین پرمصرف لطمه زد و در نهایت بحران مالی جنرال موتورز باعث شد این کارخانه تولید هامر را در سال ۲۰۱۰ متوقف کند.
جنرال موتورز قصد دارد از چند سال دیگر وانتهای الکتریکی خود را به بازار عرضه کند. در این سرمایهگذاری سه میلیارد دلاری، کارخانههای کادیلاک و GMC در مجموعه جنرال موتورز مدلهای شاسیبلند خواهند ساخت.
خبرگزاری رویترز از قول منبعی در داخل کارخانه گزارش کرده که مدیران جنرال موتورز در نظر دارند ماشینهای الکتریکی با نام هامر هم به این مجموعه اضافه کنند. با این حال این منبع گفته که هنوز در این باره تصمیم نهایی گرفته نشده است.
در صورت تولید هامر، این ماشین در بازار شاسیبلندهای لوکس عرضه شده و قیمتی بالاتر از صد هزار دلار خواهد داشت.
انگیزه جنرال موتورز برای احیای نام هامر، شهرت جهانی این مارک است که بازاریابی برای این ماشین را ساده میکند. آن چه ممکن است باعث تردید مدیران جنرال موتورز برای احیای این مارک باشد، پیشینه نظامی نام هامر و نگاه منفی است که طرفداران محیط زیست به این ماشین داشتند.