کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هند روی کالاهای آمریکایی تعرفه‌گذاری می‌کند


کد خبر : ۵۳۳۱۴سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۴۲۱۴۱۹ بازدید

هند در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه‌های جدیدی دوم نوامبر روی کالاهای آمریکایی اعمال می‌کند.

 واکنش‌ها به جنگ تعرفه‌ای که آمریکا راه انداخته رو به افزایش است. در جدیدترین اقدام هند نیز تصمیم گرفته برای کالاهای آمریکایی تعرفه بگذارد.

به گزارش رویترز؛ هند تاکنون اعمال تعرفه روی کالاهای آمریکایی را ۲ بار به تعویق انداخته اما قرار است این اعمال تعرفه ۲ نوامبر اجرایی شود.

این تصمیم هند اقدام تلافی‌جویانه و در واکنش به اقدامات تعرفه‌ای اخیر آمریکاست. آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی برای فولاد و ۱۰ درصدی برای آلومینیوم اعمال کرده است. البته جنگ تعرفه‌ای آمریکا محدود به این ۲ قلم کالا نیست و طی ماه‌های گذشته روی طیف گسترده‌ای از کالاهای چینی و روسی تعرفه‌گذاری کرده است. البته واکنش‌های مشابهی هم از این کشورها دریافت کرده است.

اختلاف تجاری بین هند و آمریکا پس از اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد افزایش یافت با این وجود تصمیم هند برای به تأخیر انداختن واکنش تلافی‌جویانه به این دلیل بوده که این ۲ کشور مذاکراتی را برای رفع موانع تجاری روی برخی از کالاها انجام داده بودند. 

خشم هند از آنجا برانگیخته شد که واشنگتن معافیت تحریمی را برای واردات فولاد و آلومینیوم برای هند نپذیرفت پس از آن دهلی‌نو در ژوئن تصمیم گرفت تا تعرفه وارداتی را از ۴ آگوست روی برخی محصولات آمریکا از جمله بادام، گردو و سیب اعمال کند. البته دولت هند اعمال این تعرفه‌ها را تا ۱۸ سپتامبر به تعویق انداخت اما با توجه به اینکه مذاکره با آمریکا در حال انجام بود اعمال این تعرفه‌گذاری باز هم به بعد موکول شد.

اوایل ماه جاری هند و آمریکا توافقی را روی موضوعات نظامی امضا کردند. این توافق باعث شد که شبکه ارتباطی را با بخش نظامی آمریکا داشته باشد. ضمن اینکه ترامپ جنگ تجاری خود با چین را روز دوشنبه با اعمال تعرفه‌ ۱۰ درصد روی ۲۰۰ میلیارد کالای وارداتی تشدید کرد./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها