کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکونام: ممنوع‌الخروج شدم و حساب‌هایم مسدود شد


کد خبر : ۵۰۷۷۵سه شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲:۱۷۲۱۸۹ بازدید

جواد نکونام و نساجی مازندران؛ در آستانه شروع یک فصل سخت دیگر؛ آن‌ها چند ماه قبل، شهر خسته را تبدیل به شهر پرانرژی کردند.

جواد نکونام و نساجی مازندران؛ در آستانه شروع یک فصل سخت دیگر؛ آن‌ها چند ماه قبل، شهر خسته را تبدیل به شهر پرانرژی کردند. قائمشهر، جشن صعود به لیگ برتر را گرفت و با کلی امید و آرزو به لیگ برتر رسید. حالا نکونام از یک مسئله انتقاد دارد: اینکه چرا باید تیم او و نفت مسجد سلیمان به خاطر قانونی که وجود دارد، تیم‌های خود را ناقص ببندند؟ گفت‌وگوی حضوری با جواد نکونام فرصتی بود برای آن‌که درباره مسائل دیگر هم صحبت کنیم؛ درباره مشکلاتش با استقلال، جدایی اش از تیم ملی و خیلی چیز‌های دیگر.

در قلب ما هستند

ابتدا بگذارید مراتب احترام خودم را به هواداران اعلام کنم. ما مدتی در سکوت کار خود را پیش بردیم و حالا زمانی است که قصد داریم ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با هواداران داشته باشیم. اجازه بدهید من از همه بازیکنانی که در سال گذشته به نساجی و این هواداران خدمت کردند، تشکر کنم. قلباً از آن‌ها تشکر و تقدیر می‌کنم. متأسفانه لیست ما محدود است و مجبوریم برای یک فصل سخت آماده شویم، اما بازیکنانی که از جمع ما رفتند به طور قطع تا ابد در قلب مردم قائمشهر و استان مازندران جای دارند. اکثر بازیکنانی که سال گذشته در تیم بودند، جزو بهترین‌های لیگ یک به حساب می‌آمدند. تلاش کردیم با جذب چند بازیکن لیگ یکی تیم قدرتمندی را آماده مسابقات کنیم.

مگر جرم است؟

حرف‌های من در تلویزیون درباره بی‌آبی مردم خوزستان عجیب نبود. چیزی را که مردم نیاز داشتند و دارند، گفتم. آیا حرف بدی زدم؟ مگر حرف زدن درباره مشکلات مردم جرم است؟ هر وقت نیاز باشد باز هم می‌گویم. دولت هم هدفش حل مشکلات است نه چیز دیگری. همیشه همه دنبال این هستیم تا بهترین راه حل و راهکار را داشته باشیم. هر حرفی که احساس کنم برای بهبود شرایط مردم باشد، به زبان می‌آورم. دوست ندارم فقط حرف بزنم و همین حالا در تلاشم تا بتوانیم برای حل مشکلات مردم حتی کمپینی تشکیل دهیم و اقدامی جدی کنیم. یک سری از دوستانم از خوزستان بعد از اتفاق اخیر به من پیام دادند و تشکر کردند. مردم باید بدانند ما فوتبالی‌ها همیشه تلاش می‌کنیم کنارشان باشیم و سر مسئله خوزستان و بی‌آبی‌اش امیدوارم بتوانیم کار خوبی انجام دهیم که در نهایت به مردم عزیزمان کمک شود.

نمی‌خواهیم به سادگی برویم

کار ما برای ماندن در لیگ برتر در سال اول سخت خواهد بود. فکر می‌کنم با اتحاد، یک‌دلی و البته صبر می‌توانیم به هدفی که داریم برسیم. باشگاه‌های دیگر هزینه‌های هنگفتی کرده‌اند، ولی ما سرمایه‌ای به نام هوادار داریم که خیلی از باشگاه‌ها در حسرت‌شان هستند. این امتیاز برتری ماست. نباید یادمان برود ۲۴ سال طول کشید تا به لیگ برتر برسیم. حالا هم نمی‌خواهیم به سادگی از لیگ برویم. من شنیده‌ام می‌گویند تیم‌هایی مثل نساجی مازندران آسانسوری می‌آیند و می‌روند، ولی ما دوست نداریم سوار این آسانسور شویم. پس باید کنار هم باشیم. صبور باشیم و با اتحاد، تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. ما مرد کار‌های سخت هستیم و تیم، این را فصل قبل ثابت کرد.

پشیمان نیستم

من به این دلیل به تیم ملی رفتم که بتوانم چیز‌هایی یاد بگیرم و از طرفی تجربیاتم را در اختیار بازیکنان قرار دهم. در آن مقطع بود که به من گفتند نباش و باید از تیم ملی می‌رفتم. اعتراضی هم بابت جدایی نداشتم. مهم تیم ملی بود و هست. خیلی‌ها از من می‌پرسیدند چرا از تیم ملی کنار گذاشته شدی، ولی من از همان ابتدا گفتم مهم رفتاری است که باید نشان دهم. از مسئولان ناراحت بودم. حق با من بود، ولی احساس کردم نیازی نیست که بخواهم یک سری مسائل را باز کنم و درباره‌اش حرف بزنم. الان هم پشیمان نیستم. بعضی‌ها گفتند چرا سکوت کردی؟ باید حرف می‌زدی. همین حالا شاید کلی حرف در دلم باشد که بخواهم بگویم، ولی هیچ‌وقت به خودم اجازه ندادم آن‌ها را بیان کنم و بخواهم آرامش تیم ملی را به‌هم بزنم. اگر این کار را می‌کردم آن وقت می‌گفتند جواد نکونام، چون رفته و در تیم ملی نیست این حرف‌ها را زده. سر ماجرای تیم ملی در حق من خیلی کم‌لطفی شد. اتفاقاتی افتاد که به نظرم دو، سه نفر در آن مقصر بودند، ولی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند. الان هم صحبتی نمی‌‎کنند. من هم حرفی نمی‌‎زنم. خیلی حرف‌ها دارم، ولی همان‌طور که تا الان سکوت کرده‌ام از این به بعد هم سکوت خواهم کرد.

متحد باشیم

ابتدا بگویم دوست داریم همه تیم را نساجی مازندران صدا کنند، چون ما متعلق به یک استان هستیم. مازندران قائمشهر، بابل و یا یک استان دیگر نیست، یک شهر است. دوست داریم برای مازندران و آبروی این کلانشهر بازی کنیم. می‌خواهیم همه متحد باشند. من سال گذشته هم گفتم فوتبال مازندران لیاقت دارد یک تیم در لیگ برتر داشته باشد. زمانی هم که در خونه به خونه مربی‌گری می‌کردم مصاحبه کردم که در آرشیو هم موجود است. گفتم ما یک شهر هستیم. نباید هواداران را از هم جدا کرد.

هنوز کامل نشده‌ایم

بعضی از باشگاه‌ها پول‌های کلانی خرج کردند تا بازیکن جذب کنند، ولی ما در نساجی مازندران از این بودجه‌ها نداریم. هنوز تیم ما کامل نشده و در روزهاى آینده چند بازیکن جذب خواهیم کرد و با تمام توان آماده شروع لیگ خواهیم شد. مالکان محترم باشگاه آقایان صنیعی‌فر و حدادیان واقعاً نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا بودجه مورد نیاز تأمین شود. باید بخش خصوصی مورد حمایت باشد. آن‌ها از جیب‌شان هزینه می‌کنند تا فوتبال پیشرفت کند. امیدواریم در استان مازندران مورد حمایت مسئولان باشیم. از آقای امیری مدیرعامل باشگاه هم تشکر می‌کنم که واقعاً کنار ماست و تلاش می‌کند. همین‌طور از سرپرست و همه مسئولان دیگر و کسانی که در تیم کنار ما هستند. نمی‌خواهم اسم کسی جا بیفتد، ولی به نظرم ما یک مجموعه هستیم که همه در موفقیت‌ها و شکست‌ها کنار هم هستیم. سال گذشته اگر این یکدلی و اتحاد نبود، قطعاً ما صعود نمی‌کردیم. از مالک باشگاه گرفته تا مدیریت، دیگر مسئولان تیم، بازیکنان، اعضای کادر فنی، مسئولان رسانه‌ای باشگاه، مسئولان پزشکی، تدارک و… واقعاً تلاش کردند و یک‌دل بودند.

به هواداران بی‌توجهی نشود

من در جریان این موضوع نیستم که استادیوم شهید وطنی آماده می‌شود یا نه. مسئولان باشگاه اطلاعات بهتر و دقیق‌تری دارند، ولی امیدوارم مسئولان استان استادیوم شهید وطنی را برای بازی‌ها آماده کنند. دوست داریم در قائمشهر میزبان رقبا باشیم. نمی‌خواهیم در بازی با ذوب‌آهن در شهری جز قائمشهر بازی کنیم. امتیاز اصلی ما بازی در این ورزشگاه و همین‌طور حضور هواداران‌مان است. بی‌صبرانه منتظریم تا مشکل حل شود. در جشن قهرمانی تیم، خیلی‌ها حضور داشتند و قول‌هایی دادند. الان دقیقاً وقت عمل کردن به این قول‌هاست. ما باید در خانه خودمان بازی کنیم. اگر استادیوم آماده نشود، متأسفانه باید در شهر دیگری میزبان باشیم. این اتفاق بیفتد یعنی به هواداران پرشور باشگاه نساجی بی‌توجهی شده است.

تازه اول راه هستم

درباره فلسفه مربیگری‌ام… خب من با مربیان مختلفی کار کرده‌ام. در این سال‌ها همواره تلاش کرده‌‎ام از این مربیان چیز‌های مختلفی یاد بگیرم. تلاش کردم ایده‌هایی را که مثبت بود، از آن‌ها بگیرم و کنار ایده خودم قرار دهم. الان زود است بخواهم درباره فلسفه مربیگری‌ام حرف بزنم، چون تازه اول راه هستم. ولی یک سری ایده‌ها دارم. مثل هر مربی دیگری سبک خاص خودم را پی‌گیری می‌کنم.

از بازیکن حاشیه‌ساز دوری می‌کنیم

یکی از چیز‌هایی که در کار من خیلی مهم است، نظم و انضباط است. دوست دارم همیشه بازیکنان روی کار تمرکز داشته باشند و از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند. یکی از ملاک‌های انتخاب بازیکن برایم همین مسئله است. اگر احساس کنم بازیکنی ممکن است در تیم ما دردسرساز شود و حاشیه راه بیندازد، قطعاً جزو خرید‌های ما نخواهد بود.

حواسمان باشد

فوتبال در خانه مردم مازندران است. همه در خانه‌هایشان درباره فوتبال حرف می‌زنند و بازی‌ها را آنالیز می‌کند. ولی این علاقه نباید باعث شود احساسی نظر دهند. هواداران باید بدانند نظرات آن‌ها برای هر مربی قابل احترام است، ولی هواداری است و داخل تیم معمولاً شرایط کمی فرق می‌کند. ما باید یادمان باشد نساجی مازندران ۲۴ سال از لیگ برتر دور بود و حالا باید همه کنار هم حواسمان باشد تا این موفقیت از دست نرود. به نظرم این موضوع مهمی است.

یکی از قوی‌ترین تیم‌های استقلال را بستند

من هم مصاحبه علی فتح‌الله‌زاده را خواندم که گفته بود جواد نکونام در آینده می‌تواند سرمربی استقلال شود. سالی که ایشان مدیرعامل استقلال بود و من در تیم حضور داشتم، یک سال عالی بود. ایشان به همراه آقای امیری یکی از قوی‌ترین تیم‌های تاریخ باشگاه استقلال را بستند. این کار در آن زمان نشدنی به نظر می‌رسید. نگاه کنید؛ بعد از آن چنین تیمی تکرار نشد. ما ۹ بازیکن در تیم ملی داشتیم و بازیکنانی هم که در لیست ایران نبودند همه توانایی حضور در تیم ملی را داشتند. آقای فتح‌الله‌زاده به من لطف دارد و کار با ایشان برای خود من بسیار جالب بود، اما من فعلاً تمام فکر و ذکرم نساجی مازندران است نه اتفاقاتی که شاید در آینده بیفتد و شاید هم نیفتد. من در حال زندگی می‌کنم و دوست دارم با نساجی مازندران در لیگ برتر موفق باشیم. به آینده هم نگاه داریم، ولی می‌دانیم همین حالا با تلاش و کوشش می‌توان آینده را ساخت.

ممنوع‌المعامله شدم!

در دوران حضور در استقلال، من یک بار درباره دستمزدم در رسانه‌ها صحبت نکردم. از آقای فتح‌الله‌زاده خواهش می‌کنم در این باره صحبت کند. در استقلال برایم اولویت اول پول نبود و هنوز از این باشگاه طلب دارم و به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شکایت کرده‌ام. رأی هم صادر شد. در برهه‌ای به مسئولان باشگاه گفتم من از طلبم می‌گذرم و شما فقط پول مالیات قراردادم را بدهید، ولی این کار را نکردند تا برایم مشکلاتی پیش بیاید. ممنوع‌المعامله شدم، ممنوع‌الخروج شدم و حساب‌هایم به طور کامل مسدود شد، ولی در باشگاه استقلال کسی پاسخ‌گو نبود. دو، سه بار پیش آقای افتخاری رفتم و گفتم این مشکلات پیش آمده، ولی کاری نکردند. آخرین بار فرجه زمانی گرفتند و قرار شد در ابتدای شهریور پول مالیات را بدهند. امیدوارم پرداخت شود. دوست دارم هواداران استقلال در جریان باشند که من از سال ۹۲-۹۱ که به استقلال آمدم حرف از پول نزدم، ولی حالا با مشکل مالیاتی روبه‌رو شده‌ام. گفتم مالیاتم را بدهید بقیه طلب‌هایم را نمی‌خواهم ولی… حالا دیگر نمی‌توانم از این مسئله بگذرم. یک زمانی بود که حتی جواب تلفن، ایمیل و نامه من را ندادند، ولی به محض اینکه موضوع را در AFC پی‌گیری کردم جلو آمدند. الان هم می‌گویند پول را شهریور می‌دهند. دوست ندارم اتفاقی بیفتد. با توجه به پرونده من و چند نفر دیگر، امیدوارم کنفدراسیون رأی علیه استقلال صادر نکند. البته این مسئله بستگی به باشگاه استقلال دارد. فقط گفتم هواداران در جریان باشند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها