کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش عرضه مسکن خطرناک است


کد خبر : ۵۰۱۸۰جمعه، ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳:۰۴۹۳۲۳ بازدید

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود و طبیعی است که قیمت مسکن بعد از پنج ...

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود و طبیعی است که قیمت مسکن بعد از پنج سال رکود رشد خواهد کرد گفت:قیمت مسکن شاید در آینده افزایش یابد اما فعلا متوقف است.

حسن محتشم در گفت و گو با فارس با اشاره به اینکه مسکن پنج سال در رکود بود و طبیعی بود که پس از عبور از رکود معاملات مسکن افزایش و قیمت مسکن رشد خواهد کرد گفت:با توجه به شرایط اقتصادی در کشور و کاهش عرضه مسکن قیمت مسکن شاید در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن فعلا متوقف است گفت:رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث رشد قیمت مسکن شد اما باید در نظر داشته باشیم که کاهش عرضه و رشد تقاضا می تواند خطرناک باشد.


متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده

محتشم در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می تواند جلوی رشد بیش از حد قیمتها را بگیرد، خاطر نشان کرد: متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزء آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده است بنابراین چنانچه عرضه از مسکن عقب بماند قطعا رشد قیمت‌ها به دلیل عقب ماندن عرضه از تقاضا اجتناب ناپدیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید ساخت و ساز تسهیل شود بنابراین دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا می تواند به متعادل کردن عرضه و تقاضا کمک کند.

محتشم در خصوص آینده بازار مسکن گفت:وقتی مردم و سرمایه‌ها برای حفظ سرمایه‌های خود و ارزش دارایی‌های خود به دنبال یک محل امن برای سرمایه‌گذاری می‌گردند بهترین راه را در خرید ملک می‌بینند و همین استقبال باعث رشد تقاضا و بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.

پیشتر وی در پاسخ به این سؤال که آیا برگشت قیمت مسکن امکان‌پذیر است، گفته بود که برگشت قیمت مسکن به قیمت‌های قبلی بعید است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها