کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیک پروازی نداریم


کد خبر : ۴۷۵۴۲دوشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۵۹۱۲۸۱ بازدید

«با توزیع پروازها در ساعات مختلف دیگر پیک پروازی در برخی از ساعات خاص نداریم.» این خبر را وزیر راه و شهرسازی در آستانه عید و در بازدید ...

«با توزیع پروازها در ساعات مختلف دیگر پیک پروازی در برخی از ساعات خاص نداریم.» این خبر را وزیر راه و شهرسازی در آستانه عید و در بازدید از فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد. هر چند عمده سفر‌های نوروزی با قطار، اتوبوس و خودرو‌های شخصی انجام می‌شود، اما در سال‌های اخیر با توسعه نسبی ناوگان هوایی میزان سفر‌ با هواپیما افزایش یافته است. با وجود این، گرانی هواپیما، تاخیر در پرواز‌ها و نبود خطوط متعدد پروازی یکی از موانع سفر با هواپیماست و هر‌ساله در پیک سفر شاهد راه افتادن بازار سیاه یا کمبود بلیت هواپیما هستیم. امسال برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: 24‌هزار صندلی برای تسهیل سفرهای نوروزی در بخش حمل‌و‌نقل هوایی ظرفیت سازی شده است.

به گزارش ایرنا، رضا جعفرزاده افزود: آمارها حاکی است که شرکت‌های هوایی نیز برای ارائه خدمات مناسب به هموطنان، انجام روزانه بین 850 تا یک‌هزار پرواز در مسیرهای داخلی و بین‌المللی را برنامه‌ریزی کرده‌اند. به‌گفته او در سازمان هواپیمایی کشوری، سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی حدود 4‌میلیون مسافر با شرکت‌های هوایی جابه‌جا شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 10‌درصد تعداد مسافران در این ایام افزایش یابد. جعفرزاده بر خرید بلیت از دفاتر خدمات مسافرتی معتبر تاکید کرد و گفت:هموطنان بلیت‌های هوایی خود را از دفاتر دارای مجوز بند ‹الف› سازمان هواپیمایی کشوری خریداری کنند و برای اعتبار سنجی بلیت‌های خریداری شده به سایت این سازمان یا انجمن شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند تا از معتبر‌بودن بلیت‌های خود مطلع شوند. اوبا بیان اینکه ممکن است عده‌ای در این ایام به‌دنبال فروش بلیت‌های گرانقیمت در فضای مجازی باشند، گفت: هموطنان می‌توانند هرگونه تخلف در گرانفروشی را با مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی کشوری مسئولان این سازمان را مطلع تا مورد بررسی قرار گیرد.جعفرزاده گفت: با توافق شرکت‌های هوایی حداقل و حداکثر قیمت بلیت در مسیرهای مختلف مشخص شده و هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی از وضعیت این نرخ‌های مطلع شوند و هرگونه فروش بلیت خارج از این چارچوب تخلف محسوب شده و طبق مقررات با متخلفین رفتار خواهد شد.

افزایش ظرفیت فرودگاه امام

همزمان وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ترمینال‌های فرودگاه امام به استماع مشکلات مسافران پرداخت و از خدمات جدید ترمینال مسافری فرودگاه دیدن کرد. به گزارش ایلنا، عباس آخوندی با بیان اینکه معمولا قبل از آغاز سفرهای نوروزی از فرودگاه‌ها همچنین پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و ترمینال‌های دریایی بازدید می‌کنم، گفت: در این بازدیدها آمادگی فرودگاه‌ها، ایستگاه‌ها و ترمینال‌ها برای انجام سفرهای نوروزی را ارزیابی می‌کنم.او با اشاره به ارائه خدمات جدید در ترمینال مسافری فرودگاه امام گفت:‌ خوشبختانه امسال ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه امام 14‌درصد افزایش پیدا کرده است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توزیع پروازها در ساعات مختلف از شبانه‌روز در فروگاه امام اظهار کرد: با توزیع پروازها در ساعات مختلف دیگر پیک پروازی در برخی از ساعات خاص نداریم. او افزود: توزیع پروازها باعث آرامش بیشتر در فرودگاه می‌شود و شاهد ایجاد تغییراتی در فرودگاه هستیم که می‌تواند در آسایش مسافران مثمرثمر باشد. آخوندی از اضافه شدن سیستم جدید تسمه نقاله برای دریافت چمدان و بار مسافران خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه در بازدید امروز بنده از ترمینال مسافری صف طولانی برای خروج و گذرنامه وجود نداشت که این حاصل تغییرات در فرودگاه است. او ادامه داد: ورود وسایل نقلیه شخصی و عمومی به فرودگاه تفکیک شده که این اقدام مثبت ارزیابی می‌شود.

آخوندی یادآور شد: تردد مسافران از طریق فرودگاه امام فعال است و مسافران می‌توانند برای رفت‌و‌آمد به مترو دسترسی داشته باشند. او با بیان اینکه آنچه در توان داریم به کار می‌بریم تا برای مردم سفر ایمن و با آسایش برقرار شود گفت:‌ در تمام فرودگاه‌ها میزهای پاسخگویی به مسافران وجود دارد که به زبان‌های مختلف به مسافران پاسخ می‌دهند. وزیر راه و شهرسازی گفت: از جهت ورود برای بخش تحویل بار در فرودگاه امام پیش از این دو ورودی داشتیم که صف طولانی ایجاد می‌کرد امسال به هفت ورودی افزایش پیدا کرده است و مردم کمتر در صف برای بازرسی چمدان‌ها خواهند ماند. او با اشاره به افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام گفت: امیدوارم ترمینال سلام در تابستان سال 97 به بهره‌برداری برسد. آخوندی با اشاره به فراخوان طراحی ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام اظهار کرد: فراخوان چند روز گذشته اعلام عمومی شد و قرار بر این است که ترمینال ایرانشهر با ظرفیت 25‌میلیون نفر با طراحی مناسب ساخته شود که اجرای آن چهار تا پنج سال زمان می‌برد. به رغم افزایش نسبی تعداد پرواز‌ها و بیشتر شدن ظرفیت ناوگان هوایی ایران، کشور ما همچنان در این زمینه با مشکلات متعددی رو‌به‌روست.

اگر می‌خواهیم ناوگان هوایی پویا و کارآمدی داشته باشیم چاره‌ای جز نوسازی و تجهیز وجود ندارد و این مهم بسته به ورود هواپیما‌های پسابرجامی است. ناوگان هوایی کشور به‌شدت فرسوده است. در پسابرجام قرارداد‌های مهمی با هواپیماسازان خارجی برای خرید هواپیما به امضا رسید. ایران در این دوران توانست با ایرباس و بوئینگ و شرکت‌هایی مانند‌ای تی آر به توافق برسد. با اینکه بر‌اساس قرارداد‌های منعقد شده باید بیش از 200 فروند هواپیما به ایران تحویل شود، اما تاکنون تنها حدود 10 هواپیمای نو به ایران رسیده است. در میان هواپیما‌های تحویل داده شده تعدادی ایرباس و‌ای تی آر وجود دارد، اما خبری از بوئینگ‌های خریداری شده نیست. برخی این مساله را مرتبط با روی کار آمدن ترامپ و تحریم‌های تازه‌ای می‌دانند که علیه دولت ایران اعمال شده است. با وجود این، مسئولان می‌گویند قرارداد‌های خرید هواپیما به قوت خود باقی هستند و بر‌اساس قواعد بین‌المللی هواپیماسازان باید این هواپیما‌ها را به ایران تحویل دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها