کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه


کد خبر : ۴۷۵۲۶یکشنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۱۵۶۵۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران در واپسین ساعات باقی مانده تا پایان سال، شاهد اقبال حقیقی‌ها به گروه خودرویی و حمایت بازارگردان‌ها از سهم‌های ...

معامله‌گران بورس تهران در واپسین ساعات باقی مانده تا پایان سال، شاهد اقبال حقیقی‌ها به گروه خودرویی و حمایت بازارگردان‌ها از سهم‌های بانکی بودند، مطابق روال هرساله دوباره حقیقی‌ها جریان حرکتی بازار را در دست گرفتند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 27 اسفند ماه 96 با افزایش 242 واحدی روی رقم 95 هزار و 819 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 81 واحدی عدد 17 هزار و 149 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 402 واحدی به رقم  102 هزار و 419 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 211 واحدی به رقم 67 هزار و 670 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 309 واحدی عدد  206 هزار و 111 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 11 واحدی روی رقم یک هزار و 90 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 32 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 27واحد و پتروشیمی مبین با 19واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بانک صادرات با 37 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 34 واحد و بانک ملت با 27 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 250 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 939 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 91 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، بانک سینا، قطعات اتومبیل ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، صنایع شیمیایی سینا، اختیار خرید و فروش تبعی گروه دارویی برکت، گروه دارویی برکت، شیر پگاه آذربایجان غربی، قند شیرین خراسان، ایرکاپارت صنعت، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، تولید و صادرات ریشمک، فولاد خوزستان، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، بیسکویت گرجی، اوراق اختیار خرید و فروش تبعی فولاد خوزستان، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن، پتروشیمی گلستان، سازه پویش، سیمان شمال بازگشایی شدند.

امروز همچنیین آگهی عرضه اولیه سهام شرکت ماداکتو استیل کُرد برای فردا دوشنبه در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس منتر شد. 

فردا همچنین بیش از 223 میلیون سهم از کل سهام شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 84 میلیون سهم بانک انصار به ارزش کمتر از 17.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در رینگ‌سازی مشهد نیز کمتر از 66 میلیون سهم به ارزش بیش از 21 میلیارد تومان در بازار معاملات عمده واگذار شد.

همچنین اندکی بیش از 55 میلیون سهم نبرد آلومینیوم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. معاملات کد به کد در سرمایه‌گذاری پردیس اما با جابجایی بیش از 31 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان دنبال شد.

همچنین 20 میلیون سهم بانک ملت به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کدهای درون گروهی منتقل شد همچنین 15 میلیون سهم سرمایه‌گذاری ملی ایران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه شد، در بیمه سامان نیز کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش 5.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. امروز کمتر از 14 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بیش از 13 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 5.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین اندکی بیش از 9 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد این در حالیست که بیش از 8.5 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد و اندکی بیش از 6 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی بازارگردان خود همراه بود.

در نهایت امروز در نماد آهن و فولاد ارفع تعداد 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد، همین وضعیت در تولید و صادرات ریشمک با بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان تکرار شد، بیش از 1.5 میلیون سهم گروه صنعتی پاکشو نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی به کار خود پایان داد که در آخرین روزهای باقیمانده تا پایان سال شاهد حضور پررنگتری از معامله‌گران حقیقی حرفه‌ای در بازار به ویژه بر روی تک سهم‌های برخوردار از سرمایه کوچک و یا سهام شناوری پایین است.

این در حالیست که امروز گروه خودرویی‌ها شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی برای جمع‌آوری سهام بود. همزمان در گروه بانک‌ها نیز بازارگردانی سهم‌های پیشرو از جمله بانک صادرات و بانک ملت در دامنه نوسانات مثبت قیمتی ادامه یافت. 

بازار سهام در حالی به کار خود پایان می‌دهد که به نظر می‌رسد با توجه به تداوم تنش‌های سیاسی در منطقه و همچنین افزایش نااطمینانی به آینده برای شکل‌گیری سرمایه ثابت بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی، همچنان افزایش نرخ ارز محتمل باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها