کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روایت جدید از خبرسازی دلالان در ماجرای خرید هواپیمای خاص


کد خبر : ۴۲۴۴۹شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲:۱۵۳۷۸۴ بازدید

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها : هواپیمای شرکت انگلیسی تفریحی و 3 برابر قیمت بود ...
روایت جدید از خبرسازی دلالان در ماجرای خرید هواپیمای خاصروایت جدید از خبرسازی دلالان در ماجرای خرید هواپیمای خاص

اظهارات مسئولان شرکت فرودگاه‌ها  و ناوبری هوایی ایران حاکی از این است که ادعای خرید هواپیمای فلایت چک، به میزان هشت میلیون یورو گران تر از محصول شرکت انگلیسی، اولاً صحت نداشته، ثانیاً کارایی هواپیمای انگلیسی مورد ادعا در عملیات فلایت چک، صفر درصد است، ثالثاً قیمت ادعایی آن‌ها  برای هواپیمای ارزان تر، یک سوم رقم اعلام شده است، رابعاً این ادعا از سوی واسطه گرانی مطرح شده است که پیشتر بسیاری از هواپیماها را سه تا چهار برابر قیمت به ایران می‌فروخته اند، و اکنون، منافع آن‌ها  در خریدهای مستقیم ایران، به خطر افتاده است. همچنین شرکت انگلیسی اصلی، در رسانه‌ها  اعلام کرده است که نمایندگی در ایران ندارد!

در چند روز گذشته، انتشار اخباری مبنی بر شکایت نماینده یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه‌ها  و ناوبری هوایی ایران درباره رد شدن پیشنهادش در مناقصه فروش یک فروند هواپیمای فلایت چک، فضای افکار عمومی را در نوردید. در این خبر آمده بود که این شرکت پیشنهاد فروش هواپیمایی مشابه هواپیمای فعلی که از یک شرکت واسطه آلمانی به نام ایرودیتا خریداری شده را به میزان هشت میلیون یورو ارزان تر داده و در عین حال پیشنهادش رد شده است.

در این باره، مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با حضور در برنامه حالا خورشید در روز پنج شنبه، به این موضوع واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مهر، مه آبادی در درجه اول به ادعای شکایت این شرکت پرداخت. وی  با بیان این که هیچ شرکت انگلیسی به سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه شکایت نکرده است، افزود: این شکایت توسط کسی که مدعی نمایندگی این شرکت است با نامه‎ای بدون امضا و نشانی مطرح شده که سازمان بازرسی نیز هنوز اعتبار آن را تایید نکرده است.

وی با تاکید بر این که هواپیمای فلایت چک با توجه به نوع ماموریت حساس، دقیق و با ارتفاع بالای خود در انجام چک‎های ناوبری باید از توان و ویژگی‎های خاصی برخوردار باشد، گفت: هواپیمای پیشنهادی آن نماینده در مناقصه، دایاموند ۶۲ است که مناسب فلایت چک نیست. به طوری که این هواپیما از نوع سبک با برد ۲۰ هزار پا و موتور پیستونی است که از حد ارتفاع پرواز مورد نیاز برای فلایت چک سامانه‌های راداری و ناوبری با حداقل ۲۸ هزار پا، پایین‎تر است. در حقیقت توانایی هواپیمای ادعایی در اجرای ماموریت فلایت چک صفر درصد است و کاربردی آموزشی و تفریحی دارد که متاسفانه نمونه آن دیروز (چهارشنبه) در کرمان سقوط کرد.

به گزارش فارس، وی در خصوص قیمت هواپیمای ادعا شده شرکت انگلیسی، ادامه داد: شرکت انگلیسی مذکور به دنبال فروش یک فروند هواپیمای تفریحی‌-آموزشی به جای هواپیمای فلایت‌چک به مبلغ قیمت دو میلیون و 885 هزار و 123 یورو به ایران بود در حالی قیمت اصلی این هواپیمای تفریحی در بازارهای جهانی یک‌میلیون یورو است  (یعنی در حدود یک سوم). از سوی دیگر مطرح شده است که ما هواپیمای فلایت چک دوم را به قیمت ۱۱ میلیون دلار خریده‎ایم که این صحیح نیست. وی قیمت هواپیمای دوم فلایت‌چک را ‌با احتساب تجهیزات مدرن و پیشرفته 9 میلیون و 380 هزار یورو ‌اعلام کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها