کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی ارزانترین خودروهای اتوماتیک در بازار ایران


کد خبر : ۴۰۱۳۱دوشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴:۱۶۱۱۶۱۸ بازدید

امروز ساینا و کمتر از دو ماه دیگر کوییک جزو تازه واردهای بازار خواهند شد. این دو محصول شباهت‌های زیادی به هم دارند که مهم‌ترین آن اتومات ...

2wokvjz5m4ou5tr2z12.jpg

آرمین جهانشاهی- امروز ساینا و کمتر از دو ماه دیگر کوییک جزو تازه واردهای بازار خواهند شد. این دو محصول شباهت‌های زیادی به هم دارند که مهم‌ترین آن اتومات بودن است. هر دو خودرو ارزان‌ترین نوع اتومات را در خود جای دادند. شباهت دیگر با تیبا است. هر دو از پلت فرم تیبا هستند.

اگر بخواهیم خیلی تخصصی به دو خودرو نگاه کنیم ساینا نسل جدید تیبا می‌شود و کوییک هاچ‌بک ساینا است. البته برخی‌ها کوییک را به نوعی کراس‌اوور می‌دانند و آنگونه که پیش‌بینی شده نسل جوان پیش خرید این خودرو را آغاز می‌کند. قرار است قیمت ساینا اتومات بین 32 تا 38 میلیون تومان باشد که این تفاوت قیمت به خاطر آپشن‌های پر و پیمانی است که سایپا برای این محصول خود در نظر گرفته است. کوییک هم در ارایه آپشن عقب نمانده است و اگر بخواهیم در این زمینه مقایسه‌ای داشته باشیم آپشن‌ها یکی است. این خودرو هم قرار است بین 36 تا 40 میلیون تومان عرضه شود. پیش فروش این خودرو  آنگونه که مدیرعامل سایپا عنوان کرده مهرماه است.

از آنجا که خودروی اتومات در رنج‌های قیمتی که به آن اشاره شد در بازار نداریم عملاً این دو خودرو می‌توانند انحصار بازار را داشته باشند. هدف سایپا هم این بوده است که بتوانند در بازار یکه تاز شوند و خلأ بازار یعنی نبود خودروی اتومات ارزان قیمت را پر کنند. البته اگر به خودروهای بالاتر از 50 میلیون تومان نیم‌نگاهی بیندازید انگشت شماری خودرو مانند ساندرو اتومات، تندر90 اتومات، 207 اتومات و جک وجود دارد که چشم‌های مردم به این خودروها عادت کرده است لذا حضور خودروهای جدید در بازار می‌تواند ضمن رونق بخشیدن به بازار تا حدودی خیابان‌ها را از یکنواختی خارج کند.

در این مطلب قاعدتاً نمی‌توانیم توصیه کنیم که کدام تازه وارد بهتر است چرا که هیچکدام هنوز وارد بازار نشدند و تا زمانیکه از آنها تست گرفته شود تنها می‌توان در مورد  مسایل فنی آنها صحبت کرد که در این خصوص دو خودرو شباهت زیادی با هم دارند. اما از حرف و حدیث‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که کوییک  شانس بیشتری در بازار دارد. علت آن هم آپشن‌های بیشتر و طراحی جدیدتر است.

پیشرانه‌ کوییک حدود 200 سی‌سی از پراید بیشتر بوده و توان تولیدی آن هم حدود 17 اسب‌بخار بیشتر است. پس احتمالاً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کوییک عملکرد نسبتاً خوبی به نمایش بگذارد. خودرویی که برای مصارف شهری و خانواده‌ی متوسط ایرانی مناسب به نظر می‌رسد.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها