در این تحقیق با 83 هزار و 409 نفر از خریداران خودروهای سواری كه از 10 شرکت عرضه کننده خودرو كه بیش از 60 مدل خودروهای سواری را به مشتریان عرضه نموده بودند مصاحبه انجام شده است. در شش ماهه اول 92 نسبت به دوره گذشته رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری با افتی 7.3 درصد مواجه بوده است كه بیشترین علت افت ناشی از پایین آمدن رضایت مشتریان از خصوصیت "تحویل خودرو طبق زمان مقرر در قرارداد خرید" می باشد.
فروش خودرو (تحویل به مشتریان) نیز در ششماهه اول 92 در مقایسه با ششماهه دوم 91 بیش از 19درصد افت داشته است كه ببشترین افت فروش از آن گروه بهمن با بیش از 80 درصد افت و در نقطه مقابل شركت كرمان موتور بیشترین رشد (47 درصد) فروش خودرو در این بازه زمانی را داشته است.
شایان ذكر است تحقیق اندازهگیری رضایت مشتریان از فروش شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران به صورت ششماهه از كلیه عرضهكنندگان خودرو در ایران صورت پذیرفته و در آن با بهرهگیری از ابزار تحقیق با 18 خصوصیت، شاخصهای چهارگانه "اطلاعرسانی و پاسخگویی"، "توجه به خواسته مشتری"، "هزینه و زمان صرف شده" و "تحویل خودرو" از دیدگاه مشتریان مورد سنجش قرار میگیرد.
در جدول ذیل به وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش و همچنین سهم بازار ایشان در ششماهه اول سال 1392 اشاره شده است.
شركت مدیاقشم به علت عرضه محدود خودرو در ششماهه اول 92 در رتبه بندی رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش قرار نگرفته اند.