رنو کولئوس که پارس خودروییها پیش فروش آن را نیز پیشتر آغاز کردهاند، خودرویی شاسیبلند به حساب میآید و قرار است با قیمتی بالای 160میلیون تومان به دست مشتریان برسد. از دید خبرنگارانی که کولئوس را تست کردند، سواری و هندلینگ مناسب، نکته بارز این خودرو به شمار میرود و از نکات منفی آن نیز باید به شتاب نهچندان مناسبش اشاره کرد. کولئوس خودرویی دارای حجم موتور 2500 سی سی به حساب میآید و در سیکل ترکیبی، 5/9 لیتر بنزین میسوزاند و مصرف آن در شهر نیز بالای 10 لیتر گزارش شده است.
ظاهرا 150 دستگاه کولئوس توسط پارسخودرو پیش فروش شده و باید دید مشتریان با توجه به رکود بازار و همچنین کاهش توان مالیشان، چه استقبالی از این شاسی بلند فرانسوی خواهند کرد.
اما در حاشیه مراسم تست کولئوس، پارس خودروییها خبر از آمادگی خود برای تولید رنو ساندرو (B90) دادند. به گفته آنها، پارس خودرو در حال حاضر توانایی تولید ساندرو را دارد و تنها مشکل موجود، مشکلات و مسائل بینالمللی (تحریمها علیه ایران) است.
در واقع رنوییها منتظر کاهش یا لغو تحریمهای بینالمللی علیه ایران هستند و به نظر میرسد به محض رخ دادن این اتفاق، فعالیتهای قبلی خود را از سر گرفته و برنامههای جدیدشان از جمله تولید ساندرو را در ایران آغاز کنند. ساندرو مانند تندر، روی پلت فرم X90 ساخته شده و به نظر میرسد در صورت تولید در ایران، به رقیبی برای پژو 206 تبدیل شود. این خودرو البته پیشتر در سایر بازارهای رنو عرضه شده؛ اما هنوز به دست ایرانیها نرسیده است.