معاون رییسجمهور گفت: از این پس اگر مردم شکایتی در برخورد کارکنان دولت داشته باشند یا با قطعی سیستم مواجه شدند میتوانند با شماره ١٢٨ تماس بگیرند.
به گزارش ایلنا، علاالدین رفیعزاده، معاون رییسجمهور در همایش جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه مردم میتوانند شکایت خود را از عملکرد کارکنان دولت و دستگاهها اعلام کنند، اظهار داشت: از این پس اگر مردم شکایتی در برخورد کارکنان دولت داشته باشند یا با قطعی سیستم مواجه شدند میتوانند با شماره ١٢٨ تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: سامانه ای هم در این باره راهاندازی شده و این سامانه و شماره تماس ١٢٨ از هفته آینده در استان قزوین به صورت پایلوت اجرا میشود.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی با بیان اینکه رییس جمهور بر دو موضوع تاکید دارند، گفت: اول موضوع پرداخت مبتنی بر مدیریت عملکرد و دومین موضوع توجه به نظام آموزشی کارکنان دولت است.
وی با اشاره تعریف مدیریت گفت: تعریف مدیریتی برنامهریزی و سازماندهی و اجرای برنامه و به نتیجه رساندن آن است و مدیرت عملکرد ابزار این فرایند را فراهم میکند. پارادایم شیفت در نظام مدیریتی رخ داده و باید نظام مدیریت عملکرد داشته باشیم تا بتوانیم مدیریت بهتری داشته باشیم.
معاون رییس جمهوری افزود: با ٢.۵ دهه فعالیت در این زمینه می گویم که در بحث مدیریت عملکرد با حالت ایده آل آن فاصله داریم و عواملی علت این فاصله هستند .
رفیعزاده با بیان اینکه باید در ارزیابیها تلاش کنیم که از ارزیابی صوری به ارزیابی واقعی حرکت کنیم چراکه هدف نهایی مدیریت عملکرد، بهبود عملکرد است و باید مدیرت عملکرد مبنا پرداخت و مزایای جانبی باشد. قطعا باید در پرداختیها بین افرادی در اجرای برنامه و اهداف موفق هستند با افراد ناموفق تفاوتی وجود داشته باشد.
وی گفت: آموزش کارمندان باید در اولویت باشد، توجه داشته باشیم که همه کارمندان از زیر کار در نمیروند و ارزیابی عملکرد باید نشان دهد که منشا مشکلات چیست.