کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل گرانتر بودن میوه تنظیم بازاری


کد خبر : ۱۳۱۴۹۳سه شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۰:۲۹۱۲۲۷۷ بازدید

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در واکنش به بالاتر قیمت خوردن میوه های تنظیم بازاری در مقایسه با بازار گفت: محصول تنظیم بازاری در ...
دلیل گرانتر بودن میوه تنظیم بازاریدلیل گرانتر بودن میوه تنظیم بازاری

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در واکنش به بالاتر قیمت خوردن میوه های تنظیم بازاری در مقایسه با بازار گفت: محصول تنظیم بازاری در مقایسه با میوه‌هایی که از قبل در میادین میوه و تره بار به فروش می رسد کیفیت بالاتری دارند و درجه یک هستند.

مرتضی معتمد، معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت که محصولات کشاورزی مورد استفاده در طرح تنظیم بازار، ملزم به رعایت استانداردهای خاصی هستند. به عنوان مثال، سیب باید درجه یک و دارای سایز مشخص باشد و در مورد پرتقال نیز استانداردهای مشابهی برای درجه‌بندی (ممتاز، درجه یک و درجه دو) وجود دارد.

وی افزود: «در استانداردها تعریف شده که سیب و پرتقال درجه یک چه ویژگی‌هایی دارند. برای مثال، وزن سیب درختی باید بین 130 تا 220 گرم باشد، پرتقال تامسون بین 160 تا 250 گرم و پرتقال والنسیا بین 130 تا 200 گرم در مورد خرما نیز وزن باید حدود 7 تا 8 گرم باشد،  که عمدتاً خرمای  تنظیم بازاری مضافتی است.»

معتمد با اشاره به واگذاری سه ساله مسئولیت تنظیم بازار میوه شب عید و خرمای مورد نیاز ماه رمضان به بخش خصوصی، تاکید کرد که دولت در این زمینه هیچ بودجه‌ای تخصیص نمی‌دهد. وی افزود: «خرید و ذخیره‌سازی محصولات تحت نظارت کمیته راهبری استان (زیرمجموعه تنظیم بازار استان) یا اعضای منتخب تنظیم بازار استان انجام می‌شود و در زمان عرضه به بازار نیز نظارت مجددی بر کیفیت صورت می‌گیرد تا محصول سالم به دست مصرف‌کننده برسد.»

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص قیمت‌گذاری این محصولات گفت: «قیمت‌های مختلفی در بازار پرتقال وجود دارد. پرتقال سالم و عاری از هرگونه آفت، لهیدگی و پوسیدگی وارد بازار می‌شود. این میوه‌ها با قیمتی کمتر از قیمت روز میوه مشابه در بازار عرضه می‌شوند. بر اساس رصدهای انجام شده در استان‌های مختلف، این تفاوت قیمت حداقل 15 درصد و در برخی موارد تا 33 درصد است.» 

وی یاد آور شد که قیمت‌گذاری  میوه شب عید توسط کمیته راهبری با حضور دستگاه های مختلف انجام می‌شود.

معتمد در پاسخ به اینکه چرا میوه تنظیم بازار شب عید بالاتر از قیمت های قبل در میادین میوه تره بار قیمت خورد، گفت: محصول تنظیم بازاری در مقایسه با میوه‌هایی که از قبل در میادین میوه و تره بار به فروش می رسید کیفیت بالاتری دارند و درجه یک هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها