کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5


کد خبر : ۱۳۰۸۲۱یکشنبه، ۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴:۲۶۳۴۰۰۱ بازدید

اگر در بازار به دنبال یک سدان خانوادگی با پیشرانه کم مصرف و قدرتمند 16 سوپاپ و سطح قابل قبول امکانات در کنار یک گیربکس اتوماتیک AT ...
بررسی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5بررسی خودرو شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

اگر در بازار به دنبال یک سدان خانوادگی با پیشرانه کم مصرف و قدرتمند 16 سوپاپ و سطح قابل قبول امکانات در کنار یک گیربکس اتوماتیک AT هستید؛ شاهین پلاس اتوماتیک می تواند گزینه ایده آلی برای شما باشد. این سدان اتوماتیک با قیمت کارخانه ۸۶۲ میلیون تومان عرضه شده است و این روزها در بازار به ۱.۲۵۰ میلیارد تومان رسیده که یکی از بالاترین سطوح حاشیه قیمتی در بازار را نشان می دهد.

در تیپ‌های قبلی، شاهین به موتور M15 با سیستم پرخورانی از نوع توربوشارژ مجهز بود. این موتور 8 سوپاپ در بهترین حالت توانایی تولید 110 اسب‌بخار قدرت و 178 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که نیرو را توسط گیربکس 5 دنده دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های منتقل می‌کند.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

مهم‌ترین تفاوت نسخه پلاس با نمونه‌های قبلی اضافه شدن یک موتور 16 سوپاپ به جای 8 سوپاپ است. موتور ME16 که نسخه بهینه شده TU5 است، روی شاهین پلاس نصب شده که در بهترین حالت 111 اسب‌بخار و 150 نیوتن‌متر گشتاور را به کمک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برند DAE به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اضافه شدن سیستم CVVT، تغیییر گیربکس از CVT به AT و موتور 16 سوپاپ بهینه همگی سبب شده تا حس رانندگی با این خودرو در مقایسه با نسخه CVT بهتر باشد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب یکپارچه میله پیچشی است که این ترکیب در اکثر سدان‌های این رده استفاده شده است و در این مورد ایرادی به این سدان 1330 کیلوگرمی وارد نیست.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

حال سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا تیپ این خودرو را تشخیص دهیم؟

در تیپ پلاس لوگو AT بر روی گلگیر جلو نقش بسته است که نشان از گیربکس متفاوت این خودرو دارد. زه‌های کرومی دور‌ جلوپنجره و دستگیره درها، هم سبب شده تا این خودرو به روز جلوه کند. نشان پلاس بر روی در صندوق هم از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است.

درون کابین با خودرویی ارتقایافته طرف هستیم. طرح کلی داشبورد همچون گذشته است اما تغییراتی کوچک در این بخش اعمال شده است. مالتی مدیا لمسی که به جای نمونه 7 اینچ، الان 10 اینچ شده که از لحاظ عملکردی تغییر محسوسی به نسبت گذشته دارد. تریم مشکی پیانویی قبلی الان به طرح چوب قهوه‌ای تبدیل شده تا حس لوکس‌تری به داخل کابین داده شود.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

دوخت چرم صندلی‌ها به نسبت گذشته تغییر داشته و طرح جدیدی دارند. همچنین صندلی راننده به تنظیم برقی مجهز شده است و همراه صندلی شاگرد به گرمکن تجهیز شده که آپشنی کاربردی برای فصول سرد سال محسوب می‌شود.

سایپا برای شاهین پلاس آپشن مورد علاقه خریداران یعنی کروزکنترل و محدودکننده سرعت را در نظر گرفته که می‌تواند در سفرهای طولانی راحتی بیشتری را به راننده هدیه کند. از طرفی راننده می‎‌تواند با فعال سازی محدود کننده سرعت، با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از شر جریمه‌ها خلاص شود.

همچنین تریم داخلی این سدان محبوب، از تمام مشکی به نمونه دو رنگ تغییر پیدا کرده که سبب شده تا حس دلبازی و لوکس‌تری به سرنشینان القا شود.

شاهین پلاس اتوماتیک با موتور TU5

دو کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور نور، آینه‌های جانبی تاشوبرقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، دی‌لایت، صندلی‌های چرمی و کامپیوترسفری امکانات ثابت اکثر نسخه‌های شاهین است که در این خودرو نیز وجود دارند./ عصرخودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها