کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طراحی و مهندسی قطعات و اصلاح ساختارها؛ اولویت سایپا برای تحول در سازه گسترسایپا


کد خبر : ۱۲۹۸۴۷یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸:۴۱۶۳۵ بازدید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از شرکت سازه گسترسایپا بر ضرورت بهره‌گیری از توان داخلی و بهبود فرآیندهای مهندسی تأکید کرد و با بیان نقش مهم سازه گستر در زنجیره تأمین، خواستار اولویت‌بندی طراحی و مهندسی قطعات و اصلاح ساختارهای فرآیندی برای بهبود و توسعه زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی کشور شد.
طراحی و مهندسی قطعات و اصلاح ساختارها؛ اولویت سایپا برای تحول در سازه گسترسایپاطراحی و مهندسی قطعات و اصلاح ساختارها؛ اولویت سایپا برای تحول در سازه گسترسایپا

علی شیخ‌زاده، به همراه محمدرضا شیخ‌عطار، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل در حوزه شرکت‌های تولیدی و تامین گروه، مهدی رادمنش، قائم مقام مدیرعامل در توسعه محصول و جمعی از مدیران گروه سایپا از شرکت سازه گسترسایپا بازدید کردند. در این بازدید، مدیرعامل گروه سایپا ضمن آشنایی نزدیک با فرآیندهای تأمین این شرکت، بر نقش کلیدی آن در زنجیره تأمین گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد.

شیخ‌زاده در جریان این بازدید اظهار داشت: با همدلی کارکنان و اعتماد به توان داخلی می‌توان از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و با تصمیم‌گیری‌های به موقع، از چالش‌های فعلی صنعت خودرو عبور کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از تجربه بدنه کارشناسی در حل مسائل، گفت: مدیران ارشد باید علاوه بر جلسات معمول با مدیران و معاونان، نشست‌هایی با کارشناسان برگزار کنند. در این جلسات، مشکلات و موضوعات به صورت شفاف‌تر مطرح می‌شود و می‌توان راهکارهای بهتری یافت.

چالش‌های درونی صنعت خودرو

مدیرعامل گروه سایپا با نگاهی به تاریخچه صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: صنعت خودرو طی سه دهه اخیر تاکنون مسیر مشخصی را طی کرده است. در دهه اول، این صنعت مراحل ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها را پشت سر گذاشت. در دهه‌های بعد، بیشتر به بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها پرداخته شد. اما اکنون، اگر روند بهسازی و انطباق با شرایط جدید صورت نگیرد، این صنعت با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات داخلی سهم قابل توجهی از موانع صنعت خودرو را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگرچه مشکلات بیرونی نیز بر این صنعت تحمیل می‌شود، اما حدود ۵۰ درصد چالش‌ها درون‌زا هستند و نیازمند اصلاحات از درون مجموعه‌ها هستند.

اصلاح ساختارها و اولویت طراحی و مهندسی

شیخ‌زاده با بیان نقش حیاتی واحد اقتصادی سازه گسترسایپا در زنجیره تأمین، تأکید کرد: ساختار ذهنی و فرآیندی این حوزه باید اصلاح شود تا بتوان به موفقیت‌های بیشتری دست یافت. در این راستا، قیمت‌گذاری هدف، باید با دقت و با رویکردی مهندسی‌شده انجام شود، چرا که تعیین اهداف قیمتی یک علم تخصصی است.

وی ادامه داد: در شرکت سازه گستر، طراحی و مهندسی قطعات باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و پس از آن، مباحث تأمین مورد توجه قرار گیرد. همچنین زنجیره تأمین باید با تأکید بر مهندسی تکوین، تأمین و کیفیت به طور هم‌زمان تقویت شود.

مدیرعامل گروه سایپا در پایان تأکید کرد: با تمرکز بر مباحث مهندسی و اصلاح فرآیندهای داخلی، می‌توان آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت خودرو و زنجیره تأمین رقم زد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، شهرام صالحی، مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه زنجیره تأمین ارائه کرد و برنامه‌های آتی این شرکت را تشریح کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها