کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار بِلَک‌فِرایدِی ایران از زبان شاپرک!


کد خبر : ۱۲۸۷۹۱شنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶:۱۳۴۲۶۰ بازدید

حدود یک‌ماه پیش، همزمان با آمریکا، کشورهای غربی و سایر نقاط جهان، در ایران نیز...
آمار بِلَک‌فِرایدِی ایران از زبان شاپرک!آمار بِلَک‌فِرایدِی ایران از زبان شاپرک!

حدود یک‌ماه پیش، همزمان با آمریکا، کشورهای غربی و سایر نقاط جهان، در ایران نیز کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش تخفیفی بِلَک‌فِرایدِی شکل گرفت.

فرهیختگان نوشت: حدود یک‌ماه پیش، همزمان با آمریکا، کشورهای غربی و سایر نقاط جهان، در ایران نیز کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش تخفیفی بِلَک‌فِرایدِی شکل گرفت.


جمعه سیاه که در جهان با خریدهای فروشگاهی، خریدهای خُرد و تک‌کالاها شناخته می‌شود و اولین آثار آن، تقویت قابل‌توجه تعداد تراکنش‌های خرد بانکی است، آمارها نشان می‌دهد در ایران نتیجه چندان جالبی نداشته است.

طبق گزارش بانک مرکزی ایران، در آذرماه ۴/۲ میلیارد تراکنش در شبکه شاپرک انجام شده که این تعداد، حدود ۲/۳ درصد (معادل ۹۸ میلیون تراکنش) کمتر از آبان است. همچنین تراکنش‌های آذر کمترین تراکنش‌ شاپرک از فروردین تاکنون بوده است.


۱- در کنار تبلیغات غیرواقعی و قیمت‌های بدون تخفیف یا تخفیف‌های فیکی که فروشندگان ایرانی به آن دست می‌زنند؛ ۲- کاهش توان خرید مردم در سال‌های اخیر و ۳- مسئله فرهنگی یعنی عدم فراگیری یک فرهنگ وارداتی نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب شده بِلَک‌فرایدِی در ایران در حد یک کمپین طبقاتی باقی مانده و جایی بیش از این برای خود باز نکند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها