کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو ری‌را فردا به مشتریان تحویل داده خواهد شد


کد خبر : ۱۲۷۹۸۳جمعه، ۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳:۵۲۱۱۲۷۹ بازدید

نخستین سری خودرو ری‌را فردا شنبه 24 آذرماه 1403 به مشتریان ایران خودرو تحویل خواهد شد. شرکت ایران خودرو تصمیم دارد در رویدادی ...
خودرو ری‌را فردا به مشتریان تحویل داده خواهد شدخودرو ری‌را فردا به مشتریان تحویل داده خواهد شد

نخستین سری خودرو ری‌را فردا شنبه 24 آذرماه 1403 به مشتریان ایران خودرو تحویل خواهد شد.

شرکت ایران خودرو تصمیم دارد در رویدادی با عنوان "در مسیر پیشرفت" فصل نوینی از فعالیت های خود را آغاز کند.

در این مراسم که اعلام رسمی ورود اولین کراس اوور ایرانی به خیابان ها و جاده های کشور است، نخستین سری خودرو ری‌را به مشتریان تحویل خواهد شد.

براساس این گزارش، خودرو ری‌را در اواخر مردادماه ۱۴۰۳ با قیمت ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان از سوی ایران خودرو عرضه شد. قیمت فعلی خودرو ری‌را در آذرماه ۱۴۰۳ مبلغ ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۴۶۰ تومان می باشد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای مسوولیت اجتماعی و تعهد به حفظ فرهنگ و ادبیات قومیت‌های ایرانی، نام «ری‌را»‌ که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است را برای محصول جدید خود برگزیده است.

این گزارش می افزاید که ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ محصول کراس اوور ایران خودرو با نام "ری‌را"، در تیرماه 1401 رونمایی شد. این خودرو با بهره گیری از فناوری ها و طراحی منحصر به فرد، تجربه ای نوین از رانندگی را برای مشتریان فراهم می کند.

این محصول که از نظر سطح استاندارد به روز می باشد، از نظر تکنولوژی در سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی نیز در سطح بالا و قابل قبولی بوده و در یک واریانت با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

پیشرانه ﻣﺤﺼﻮل ری‌را

امروزه استفاده از فناوری های نوین همانند استفاده از فناوری پرخوران(توربو) سهم قابل توجهی را در موتورهای روز، به خود اختصاص داده است. مهمترین دلایل این افزایش عبارتند از:

۱- افزایش توان و گشتاور موتور

٢- سطح استاندارد آلایندگی اروپا ۵ و قابلیت ارتقاء به اروپا ۶

٣- کاهش مصرف سوخت به میزان ۰.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نسبت به موتور مبنا(EF۷ TC)

همچنین برخی از فناوری های به کار رفته در موتور ملی پرخوران EF۷P TC عبارتند از:

- مجهز به سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ های هوا و دود(DVVT)

- بهبود احتراق (افزایش اغتشاش داخل محفظه احتراق و ...)

- بهبودهای نگاشتی (کاهش دور آرام و ...)

- سبک سازی مجموعه ها و قطعات موتور

- هواگیری خودکار در سامانه خنک کاری

- بهبود سامانه بخارات روغن

- کاهش اصطکاک موتور

سیستم انتقال قدرت - گیربکس
- گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته

- مکانیزم تعویض دنده برقی

- دامنه گشتاو ر بالا با افت گشتاو ر پایین

- الگوریتم مناسب تعویض دنده با راندمان انتقال قدرت بالا

سیستم تعویض دنده الکترونیکی

مزایای سیستم تعویض دنده برقی:

* جانمایی مناسب و کاملا ارگونومیک

* تکنولوژی به روز

* بهبود عملکرد و NVH

* شناسایی آسان ایرادات با توجه به دریافت بازخورد از دستگاه دیاگ

* قابلیت اطمینان و ایمن بالا

سیستم تعویض دنده پشت فرمان(Paddle Shifter)
سیستم پدل شیفتر محصول ری‌را در پشت غربیلک فرمان قرار دارد و در زمان رانندگی راننده می تواند به کمک آنها و با لمس دسته ها، ضرایب دنده مورد نظر را در زمان وضعیت تیپ ترونیک انتخاب کند.

ایمنی:

پلتفرم IKP۲ خودرو ری‌را، یک پلتفرم کاملا جدید و براساس تعاریف و اهداف در نظر گرفته شده برای این خودرو طراحی شده است. سازه بدنه این خودرو براساس دو واریانت بنزینی و برقی طراحی و حداکثر اشتراک سازی قطعات بدنه در نظر گرفته شده است. به طوری که با حداقل تغییرات در قطعات بدنه، امکان تولید واریانت برقی خودرو ری‌را نیز فراهم است.

در بدنه خودرو ری‌را، فولادهای استحکام بالا به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. بخش عمده سازه بدنه خودرو ری‌را را از فولادهای DP تشکیل شده است که این امر موجب عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف از جلو، تصادف از عقب و تصادف از پهلو و در نتیجه ایمنی بالا این خودرو شده است.

همچنین استفاده گسترده از ورق های استحکام بالا در سازه این خودرو، سبب کاهش وزن و در نتیجه کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

در طراحی سازه بدنه خودرو ری‌را از مقاطع(سکشن) به روز براساس الگوبرداری از روند طراحی قطعات بدنه در خودروهای روز دنیا بهره برداری شده است. این امر نیز در عملکرد بسیار خوب این خودرو در تست های تصادف
و کاهش وزن بدنه تاثیر فراوان داشته است.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی(ESC):
در خودروهای امروزی سیستم های ایمنی فعال نقش بسزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارند. یکی از این سیستم ها سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که به صورت استاندارد بر روی خودروها نصب شده و در شرایط ناپایدار دینامیکی به کمک راننده می آید.

کارکردهای اضافی سیستم ESC:

از آنجایی که از نظر سخت افزاری سیستم ESC جایگزین سیستم ABS می شود لذا عملکردهای ABS و EBD همچنان وجود داشته و بر عهده ESC می باشد. از طرف دیگر با توجه به  اینکه شاخصه اصلی سیستم ESC اعمال ترمز بدون دخالت راننده است، لذا عملکردهای دیگری (مانند TCS، HBA و BA) نیز از این سیستم قابل بهره برداری است  که بصورت مختصر به آن پرداخته می شود.
سیستم کنترل نیروی پیشران TCS:

چنانچه یکی از چرخ های محرک خودرو بر روی سطح با اصطکاک پایین باشد، هنگام شروع حرکت در جای خود لغزیده و ممکن است خودرو به طرفین منحرف شود. سیستم TCS با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمز بر روی چرخی که در حال لغزش درجا می باشد موجب افزایش پایداری و شتاب رو به جلو خودرو می شود.

سیستم شروع حرکت در سربالایی HSA:

همه ما تجربه کرده ایم که در شروع حرکت در سربالایی، هنگامی که پا را از روی پدال ترمز برداشته تا زمانی که پدال گاز را بفشاریم، خودرو اندکی به عقب حرکت کرده و ممکن است حتی به خودرو پشت سری برخورد کند. سیستم HSA با نگه داشتن فشار ترمزی به مدت ۲ تا ۳ ثانیه حتی بعد از رها کردن پدال ترمز، این فرصت را به راننده می دهد که با فشردن پدال گاز شروع به حرکت کند.

سیستم کمکی ترمز (Brake Assist):

عملکرد این سیستم در مواقعی است که راننده به هر دلیلی، ترمز ناگهانی و با سرعت بالا می گیرد. این سیستم موقعیت ناگهانی را تشخیص داده و فشار ترمز را تا زمان لازم در بالاترین مقدار نگه می دارد. با این کار، مسافت ترمزی خودرو به مقدار قابل توجه کاهش می یابد.

سیستم کمکی حرکت در سراشیبی(HDC):

این قابلیت باعث می شود که سیستم ترمز حرکت چرخ ها را کنترل کند تا سرعت خودرو در سراشیبی خیلی افزایش نیابد و راننده در آن زمان بتواند روی کنترل فرمان و مسیر حرکت تمرکز کند.

استاندارد عابر پیاده:

بیشتر تصادفات عابران پیاده با خودرو هنگامی صورت می پذیرد که خودرو در حال حرکت به سمت جلوست. در چنین حالتی خودروی در حال حرکت به عابر ایستاده یا در حال حرکت ضربه وارد می کند و در ادامه عابر به زمین می افتد. در واقع عابر پیاده در تصادفات دو بار ضربه می خورد، یک بار توسط خودرو و یک بار توسط زمین. بیشترین صدمات جانی در مرحله برخورد خودرو با عابر صورت می پذیرد، لذا استاندارد عابر پیاده منجر به کاهش صدمات عابر در زمان برخورد به خودرو می شود.

ترمز پارک برقی (EPB)
کارکرد اتوهلد کمک می کند که خودروی ساکن در وضعیت ساکن باقی بماند. نیازی نیست راننده برای ساکن نگه داشتن خودرو دائماً پای خود را روی پدال ترمز نگه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها