مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت اعلام کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد یک هزار و ۲ فقره پرونده در دو بخش کالا و مسافر تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده ۱۹۴ میلیارد و ۷۰۹ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۱۵۱ ریال است.
به گزارش تسنیم، رضا زرین گل مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد یک هزار و 2 فقره پرونده در دو بخش کالا و مسافر تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده 194 میلیارد و 709 میلیون و 463 هزار و 151 ریال است.
وی در ادامه افزود: از این تعداد پرونده، 611 مورد مربوط به گرانفروشی (با 57 درصد)، 368 مورد مربوط به عدم درج قیمت و نصب نرخنامه (با 35 درصد) و 85 مورد (با 8 درصد) مربوط به سایر تخلفات در این حوزه است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام پروندهها برای رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارجاع شده تا پس از بررسی مطابق دستورالعملها رای لازم صادر شود.
مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت تصریح کرد: بازرسان این سازمان و ادارات کل صمت در سراسر کشور نحوه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار را رصد کرده و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکتهای مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهند کرد.
بنا بر اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این مقام مسئول ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کالا و مسافر، از بازرسان خواست، با پیگیری و رسیدگی دقیق به گزارشها و شکایتهای مردمی، شاکیان را نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی مطمئن سازند. ضمناً از مردم تقاضا کرد با انعکاس هرگونه سوء استفادههای احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن 124 و یا مراجعه حضوری به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها، بازرسان را در این نظارتها یاری کنند.