کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکه‌ جدید با تاریخ 1403 عرضه خواهد شد


کد خبر : ۱۲۵۹۲۹سه شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲:۰۴۵۱۸۰ بازدید

خبرهای دریافتی بیانگر آن است که سکه های جدید با تاریخ امسال ضرب و به بازار عرضه خواهد شد و بعد از آن برای هر سال سکه تاریخ ...
سکه‌ جدید با تاریخ 1403 عرضه خواهد شدسکه‌ جدید با تاریخ 1403 عرضه خواهد شد

خبرهای دریافتی بیانگر آن است که سکه های جدید با تاریخ امسال ضرب و به بازار عرضه خواهد شد و بعد از آن برای هر سال سکه تاریخ همان سال ضرب می شود تا حباب تاریخی سکه از بین برود.از دیروز بازارساز عرضه های خوبی هم در بازار ارز داشته است.

بررسی ها نشان میدهد که در دوره 8 ماهه منتهی به آبان 1403 اونس طلا 37 درصد و دلار 14 درصد رشد داشته است. رشد انواع قطعات سکه نیز در این مدت به طور متوسط 67 درصد بوده است.

در این دوره نرخ ذاتی مسکوکات 55 درصد رشد داشته و حباب قیمتی انواع سکه 8 واحد درصد رشد کرده است. در سکه های طرح جدید (امامی) حدود 22 میلیون افزایش طی 8 ماهه منتهی به آبان ماه داشتیم که 68 درصد ناشی از نرخ ذاتی طلا و 32 درصد آن حباب بوده است.

در نیم سکه نیز 35 درصد افزایش قیمت ناشی از ارزش ذاتی بوده است. 54 درصد افزایش 8 میلیونی قیمت ربع سکه ناشی از ارزش ذاتی و 46 درصد آن افزایش حباب بوده است.

* ریسک طلا و سکه زیاد شد/ احتمال ریزش بالاست

تحلیل‌گران طلا معتقدند رشد طلای جهانی و داخلی به سقف تاریخی رسیده و امکان ریزش آن بالاست. بنابراین احتمال ریزش رشد 37 درصدی اونس طلا و ریزش قیمت سکه های داخلی مخصوصا در روزهای اخیر افزایش یافته است.

اگر کسی در این سطح وارد بازار طلا و سکه بشود عملاً ریسک ترکیدن حباب جهانی و داخلی را باید قبول کند. چراکه الان 2 ریسک اصلی طلای جهانی و حباب داخلی سکه بسیار افزایش یافته است.

با این حال دیروز و همزمان با افزایش نوسانات در بازار سکه، بانک مرکزی از بسته جدیدی رونمایی کرد که طبق آن بناست سکه های جدید با تاریخ هر سال ضرب و وارد بازار شود.

* سکه های جدید با تاریخ امسال وارد بازار می شود

با عرضه این سکه ها به بازار، حباب بی موردی که ناشی از تاریخ سکه هاست از بین می رود و شاهد تخلیه حباب قیمت سکه مخصوصا سکه های ضرب 86 خواهیم بود.

خبرهای دریافتی خبرنگار تسنیم در این خصوص بیانگر آن است که سکه های جدید با تاریخ امسال (1403) ضرب و وارد بازار می شود . بعد از آن هم سکه های سال های آینده به تاریخ همان سال ضرب و وارد بازار خواهد شد.

سیاست جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار سکه به این صورت خواهد بود که دیگر مانند گذشته تاریخ سکه ها مبنای حباب و افزایش قیمتی نشود و برهمین اساس نیز سکه های با تاریخ امسال بزودی وارد می شود.

* 70 درصد تقاضای خرید سکه در حراج دیروز پاسخ داده شد

ضمن اینکه طبق بسته جدید مدیریتی بانک مرکزی برای بازار سکه؛ تعداد روزهای حراج هفتگی سکه نیز به سه روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش یافته است.

گفتنی است، در حراج دیروز سکه که در مرکز مبادله برگزار شد، بیش از 70 درصد تقاضای انواع سکه پوشش داده شد؛ فردا نیز بناست حراج بعدی سکه در این مرکز برگزار شود. بانک مرکزی قصد دارد به تقاضای خرید سکه از طریق بازار رسمی پوشش حداکثری بدهد.

* ورود پرقدرت بازارساز به بازار ارز/ امروز درهم عرضه می شود

همچنین خبرهای دریافتی تسنیم بیانگر آن است که در بازار ارز نیز از عصر دیروز بازارساز عرضه خیلی خوبی در دلار داشته که به گفته فعالان حاضر در بازار این عرضه بی سابقه بوده است. و هر کسی قصد خرید داشت به راحتی می توانست خرید خود را انجام دهد.

برای تقویت سمت تجاری نیز بناست امروز هم بازارساز در بخش درهم دخالت قوی ای انجام دهد.

گفتنی است، اخبار واصله و گزارش های تامین ارز منتشر شده توسط بانک مرکزی حاکیست به لحاظ تامین منابع ارزی برای واردات کشور نه تنها کمبودی صورت نگرفته بلکه رشد خوبی هم داشتیم و آنطور که مسئولان ارزی بانک مرکزی گفته اند این مسیر در تامین ارز واردات همچنان بدون تغییر ادامه خواهد داشت.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که حباب قیمتی طلا و سکه بزودی تخلیه شود؛ بارها به خریداران سکه و ارز در قیمت های بالا و روزهای پرنوسان هشدار داده شده است که مراقب باشند چراکه هر ان ممکن است حباب بترکد و خریداران متضرر شوند./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها