کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قوی‌ترین و گران‌ترین مدل تولید انبوه فراری


کد خبر : ۱۲۵۸۹۲دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰:۲۷۱۸۵۷ بازدید

فراری می‌گوید مدل جدیدش فصلی تازه در تاریخ کارخانه است و «نهایت توانایی مهندسی» این خودروساز ایتالیایی را نمایش ...
قوی‌ترین و گران‌ترین مدل تولید انبوه فراریقوی‌ترین و گران‌ترین مدل تولید انبوه فراری

فراری می‌گوید مدل جدیدش فصلی تازه در تاریخ کارخانه است و «نهایت توانایی مهندسی» این خودروساز ایتالیایی را نمایش می‌دهد. این خودرو که نامش F80 است، هفته گذشته در محل کارخانه فراری در شهر مارانلو در ایتالیا رونمایی شد.

F80 عضو جدید گروهی از محصولات فراری است که هر یک در دوره خود نماد این کارخانه بودند. طرفداران فراری تاکنون این گروه را «بیگ فایو» (‌Big Five) یا پنج ماشین برتر کارخانه می‌نامیدند که شامل مدل‌های ۲۸۸ (تولید سال ۱۹۸۴)، F40 (۱۹۸۷)، F50 (۱۹۹۵)، انزو (۲۰۰۲) و لافراری (۲۰۱۳) است.

قوای محرکه F80 هیبرید است که با ترکیب یک موتور شش سیلندر و سه موتور الکتریکی ساخته شده و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. موتور بنزینی بر اساس موتور ماشینی ساخته شده که فراری با آن سال گذشته در مسابقات ۲۴ ساعته لومان برنده شد. موتورهای الکتریکی هم ساخت فراری و بخشی از فناوری است که قرار است سال آینده در اولین مدل کاملا الکتریکی کارخانه استفاده شود.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت F80 کمی بیشتر از دو ثانیه است و سرعت ماشین در ۵.۷۵ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ماشین ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

فلاویو مانزونی، مدیر طراحی فراری، F80 را با نگاهی به سوپرکارهای پیشین کارخانه مانند F40 و انزو طراحی کرده است. اما ماشین ظاهری مدرن دارد که شبیه هیچکدام از مدل‌های گذشته کارخانه نیست.

فراری، F80

فراری همچنین از تجربه‌اش در مسابقات فرمول یک استفاده کرده تا مقاومت F80 در برابر هوا را تا جای ممکن کم کند. جریان هوا طوری هدایت می‌شود که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت فشاری معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم ماشین را به زمین می‌چسباند.

برای کاهش عرض F80 صندلی راننده با زاویه و کمی جلوتر از صندلی سرنشین کناری گذاشته شده است. صندلی کنار راننده ثابت است و رنگش فرق دارد. مانند مدل‌های دیگر فراری، اکثر کنترل‌ها از جمله دکمه روشن و خاموش کردن ماشین روی فرمان است. F80 به جای آینه عقب یک نمایشگر دارد. دو نمایشگر هم روی داشبورد است و می‌توان نمایشگر سومی هم برای سرنشین کناری سفارش داد.

فراری قیمت F80 را اعلام نکرده، اما رسانه‌ها گزارش داده‌اند که قیمت پایه ماشین سه میلیون و ۶۰۰ هزار یورو (سه میلیون و ۹۵۰ هزار دلار) است. با این قیمت F80 گران‌ترین ماشین تولید انبوه فراری است.

فراری در سال ۲۰۱۳ از مدل لافراری ۴۹۹ دستگاه تولید کرد، اما می‌گوید تعداد کلکسیونرهای این کارخانه نسبت به ده سال پیش بیشتر شده و در نتیجه ۷۹۹ دستگاه F80 تولید خواهد کرد. به گفته کارخانه فروش این ماشین‌ها درآمد فراری را بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ افزایش خواهد داد.

نزدیک‌ترین رقیب F80، مک‌لارن W1 است که چند روز پیش رونمایی شد.W1 قوای محرکه هیبرید دارد که ۱۲۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۲.۷ ثانیه است و سرعتش در کمتر از شش ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت W1 به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس بنز هم با مدل وان (One) از رقیبان فراری F80 است. پورشه درسال ۲۰۲۳ کانسپتی کاملا الکتریکی به نام «میشن ایکس» نمایش داد که گفته می‌شود مبنای ساخت سوپرکاری خواهد بود که در چند سال آینده به جمع رقیبان فراری F80 اضافه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها