کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیام امنیتی و سیاسی حمله به اقامتگاه نتانیاهو چه بود؟


کد خبر : ۱۲۵۸۷۷دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶:۱۷۱۰۱۰ بازدید

کارشناس مسائل منطقه: هر جریانی که اقدام به هدف قرار دادن اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کرده است، به راحتی توانسته پیام ...
پیام امنیتی و سیاسی حمله به اقامتگاه نتانیاهو چه بود؟پیام امنیتی و سیاسی حمله به اقامتگاه نتانیاهو چه بود؟

کارشناس مسائل منطقه: هر جریانی که اقدام به هدف قرار دادن اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کرده است، به راحتی توانسته پیام هشدار خود را با وجود پدافند هوایی و امکانات پیشرفته نظامی به اسرائیل برساند.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه طی یادداشتی برای ایلنا به تشریح پیامدهای امنیتی و سیاسی حمله پهپادی به اقامتگاه نتانیاهو برای اسرائیل پرداخت که به این شرح از نظر می‌گذرد:

واقعیت این است که حزب‌الله مسئولیت این عملیات پهپادی را به صورت رسمی به عهده نگرفته است و اگر این اقدام را انجام داده بود همانند گذشته آن را تأیید می‌کرد و به همین دلیل اینکه این عملیات یک نوع اقدام فریب بوده تا دست اسرائیل برای ترور مقام‌های سیاسی و رسمی کشورهای عضو جبهه مقاومت باز بماند، یک فرضیه است که می‌تواند محتمل باشد؛ چراکه اساساً  با توجه به سابقه رژیم صهیونیستی، ایجاد این نطفه با هدف انجام اقدامات تروریستی دور از ذهن نیست و این اقدام شاید یک نوع  زمینه‌چینی به حساب بیاید. از منظر سیاسی اما باید توجه شود هر جریانی که این اقدام را انجام داده در حال مخابره این پیام است که اسرائیل به‌رغم فراهم بودن همه امکانات در حوزه پدافندی و تبلیغاتی که در خصوص سامانه پدافند هوایی تاد متعلق به آمریکا کرده، باز هم با آسیب‌های زیادی روبه‌رو شده است.  

باید توجه شود که در محل اقامت نتانیاهو و همچنین در اطراف و پیرامون آن زیرساخت پدافندی و آرایش آن نسبت به مناطق دیگر شدیدتر و قوی‌تر است و حتی از حیث زمینی و امکانات حفاظتی هم این مکان بیش از هر نقطه دیگر در اراضی اشغالی تحت پوشش‌های امنیتی قرار دارد و سامانه‌های دقیق پدافندی هم در آنجا مستقر هستند. این بدان معناست که هر جریانی که این اقدام را انجام داده به راحتی توانسته پیام هشدار خود را به نتانیاهو و اسرائیل برساند. از حیث سیاسی هم باید توجه شود که این اقدام حامل این پیام است که علاوه بر مقامات نظامی، مقامات سیاسی اسرائیل هم به راحتی می‌توانند مورد هدف قرار بگیرند و معتقدم که  اگر حزب‌الله لبنان به دنبال هدف قرار دادن اقامتگاه نتانیاهو بود، بدون شک به صورت مستقیم و بدون  هیچگونه خطایی آن را مورد هدف قرار می‌داد. لذا احتمالا حزب‌الله این اقدام را انجام نداده است و ممکن است که سایر جریان‌ها این اقدام را انجام داده باشند؛ چراکه در زمان خلق یک بحران ممکن است که جریان‌هایی از دل این به هم‌ریختگی و نابسامانی بیرون بیایند و دست به اقدامات خودسرانه بزنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها