کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ جدید اجاره آپارتمان در مناطق 15 تا 19 تهران


کد خبر : ۱۲۵۸۷۲دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷:۰۳۲۲۲۴ بازدید

سطح اجاره‌بهای آپارتمان‌ در مناطق پایین شهر تهران اختلاف زیادی با میانگین اجاره‌بهای کل تهران دارد. اما این تفاوت، شکل محسوس در یکی ...
نرخ جدید اجاره آپارتمان در مناطق 15 تا 19 تهراننرخ جدید اجاره آپارتمان در مناطق 15 تا 19 تهران

سطح اجاره‌بهای آپارتمان‌ در مناطق پایین شهر تهران اختلاف زیادی با میانگین اجاره‌بهای کل تهران دارد. اما این تفاوت، شکل محسوس در یکی از دو عنصر رقم اجاره، قابل مشاهده است.

متوسط اجاره‌بهای ماهانه و پول‌پیش در مناطق ۱۵ تا ۱۹ براساس میانگین «ارقام پیشنهادی» موجرها به صورت ۸.۵ میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه و ۴۰۰ میلیون رهن است. مجموع رهن و اجاره در این فایل‌ها نشان می‌دهد، در حال حاضر هر مترمربع واحد مسکونی اجاره‌ای در پایین شهر تهران ۲۶۳ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

 این رقم برای متوسط شهر ۳۷۰ هزار تومان است. این اختلاف طبیعی است اما ناگفته بازار اجاره مناطق جنوبی پایتخت، «شباهت مبلغ رهن» آنها به «متوسط مبلغ رهن کل شهر تهران» است. چند روز پیش در گزارشی در همین صفحه که با عنوان «تعدیل دمای بازار اجاره» منتشر شد، متوسط مبلغ اجار‌ه‌بهای ماهانه و پول پیش در فایل‌های ۲۲ منطقه به صورت ۱۶.۵میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه و ۴۰۰ میلیون تومان رهن اعلام شد. به این ترتیب مشخص می‌شود، تفاوت هزینه اجاره مسکن در مناطق پایین شهر نسبت به متوسط شهر، در «مبلغ رهن» نیست بلکه اصل تفاوت،‌ روی اجاره‌بهای ماهانه منعکس می‌شود. علت اینکه در اکثر مناطق پایتخت موجرها، رقم یکسان پول پیش دریافت می‌کنند، میل آنها به سپرده‌گذاری پول در بانک است.

نرخ جدید اجاره آپارتمان در مناطق 15 تا 19 تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها