کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به موضوع ردصلاحیت رئیس‌جمهور


کد خبر : ۱۲۵۸۲۷یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷:۵۸۱۲۱۱ بازدید

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در یک نشست خبری اعلام کرد: سال آینده همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات ...
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به موضوع ردصلاحیت رئیس‌جمهورواکنش سخنگوی شورای نگهبان به موضوع ردصلاحیت رئیس‌جمهور

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در یک نشست خبری اعلام کرد: سال آینده همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در دو استان خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در شهر تبریز برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با تایید ادعای برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر تایید لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این مصوبه جهت طی مراحل قانونی خود در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا لایحه عفاف و حجاب قابلیت اصلاح دارد، گفت: هر قانونی امکان اصلاح دارد و دولت از طریق لایحه و مجلس از طریق طرح می‌تواند فرآیند لازم را در مجلس طی کند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح موضوع رد صلاحیت رئیس‌جمهور در انتخابات‌ دوره اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: آقای پزشکیان تاکنون ۵ دوره به صورت مستمر نماینده مجلس بوده است. معنای این سابقه این است که ایشان تاکنون ۵ مرتبه در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند و هر ۵ مرتبه نیز تایید صلاحیت شدند. درباره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ایشان تایید صلاحیت شدند و الان رئیس‌جمهور هستند. به نظرم همه‌چیز گویاست.

طحان‌نظیف همچنین درباره بازگشت لوایح پالرمو و CFT به مجلس گفت: شورای نگهبان نسبت به لایحه پالرمو ایرادی نداشت و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را به آن وارد کرد.در نهایت این لایحه با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.وی اضافه کرد: شورای نگهبان نسبت به CFT ایراداتی داشت که با اصرار مجلس، به مرجع ارجاع داده شد و بنابراین این لوایح الان در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها