کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایم


کد خبر : ۱۲۵۸۰۷شنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶:۱۲۲۹۷۱ بازدید

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه المصری الیوم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ گسترده در منطقه است، گفت: ما تهدیدی ...
می‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایممی‌توانیم تنگه هرمز را ببندیم، اما چنین تهدیدی نکرده‌ایم

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه المصری الیوم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ گسترده در منطقه است، گفت: ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم، با وجود اینکه در این زمینه توانمندی بالایی داریم.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در هفته گذشته در مقصد دوم دور چهارم سفرهایش به منطقه به قاهره رفت و با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور و بدر عبدالعاطی همتای مصری دیدار و گفت‌وگو کرد،‌ در گفت‌وگویی با روزنامه المصری الیوم عنوان کرد: منطقه شرایط بسیار خطرناکی را پشت سر می‌گذارد و جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری ضرورت هماهنگی و رایزنی فوری کشورهای منطقه و همکاری در راستای اتخاذ مواضعی که منجر به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شود را احساس می‌کند. 

وی افزود: کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید تلاش بیشتری برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل انجام دهند تا به مناطق بیشتری سرایت نکند. 

وزیر خارجه با ذکر این نکته که این احتمال وجود دارد که شاهد «غزه دوم» در جنوب لبنان باشیم، خاطرنشان کرد: مگر اینکه اقدام جدی برای توقف دشمن صهیونیستی انجام شود. 

وی در این ارتباط تأکید کرد که کشورهای منطقه باید گام‌های عملی و مؤثری برای توقف این جنایات بردارند تا بتوانیم تنش‌ها را کاهش دهیم، زیرا تشدید تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه ما نخواهد بود.

* تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم

وزیر امور خارجه همچنین در این گفت‌وگو با بیان اینکه ما تهدیدی به بستن تنگه هرمز نکردیم، یادآور شد: با وجود اینکه ایران در این زمینه توانمندی بالایی دارد اما هیچ‌گاه با پیش‌بینی روابط با کشورهای منطقه به این موضوع اشاره نکرده و رابطه ما با عربستان سعودی بسیار خوب است و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

عراقچی اضافه کرد: در واقع، ما خواهان جنگ نیستیم، اما برای همه سناریوهای احتمالی آماده‌ایم و اگر اسرائیل به ایران حمله کند، ما آن را به دقت بررسی کرده و نحوه پاسخگویی به آن را مشخص خواهیم کرد و اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را آزمایش کنند.

وی گفت: ما عجله نداریم و تعلل هم نمی‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها