کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاهبرداری های گسترده با چک های صیادی


کد خبر : ۱۲۵۷۳۵پنجشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹:۲۰۶۴۸۵ بازدید

یکی از فروشندگان لوازم یدکی خودرو، درحالی که چک های صدها میلیونی صیادی در دست داشت، وارد مرکز انتظامی شد و ماجرایی را بیان ...
کلاهبرداری های گسترده با چک های صیادیکلاهبرداری های گسترده با چک های صیادی

یکی از فروشندگان لوازم یدکی خودرو، درحالی که چک های صدها میلیونی صیادی در دست داشت، وارد مرکز انتظامی شد و ماجرایی را بیان کرد که ریشه یابی آن راز کلاهبرداری های گسترده در بازار مالی وبانکی را فاش کرد.

این مرد شاکی به افسران دایره تجسس گفت: زنی به همراه کودک خردسالش به فروشگاهم مراجعه کرد و چند صد میلیون تومان لوازم یدکی خرید و در قبال آن چک صیادی مدت دار با مبلغی بیشتر از خرید در اختیارم گذاشت ولی من خودروی حمل کالا را به طور نامحسوس تعقیب کردم تا محل تخلیه بار را پیدا کنم چراکه اندکی به رفتارهای خریدار زن مشکوک شده بودم!

شاکی پرونده ادامه داد:وقتی موعد چک ها فرارسید، متوجه شدم که پولی در حساب بانکی صاحب چک وجود ندارد و به قول معروف چک بلامحل است.

گزارش روزنامه خراسان حاکی است با اعلام این شکایت و دستور قضایی برای بررسی موضوع،ماجرای چک های صیادی زیر ذره بین تحقیقات قرارگرفت ،اما استعلام های قانونی نشان داد چک های مذکور مربوط به افراد کارتن خواب و بدون جا ومکان است. این گونه بود که ماجرای کلاهبرداری های گسترده با چک های صیادی آغاز شد و گروهی از افسران کارآزموده با دستور و نظارت مستقیم سرهنگ روح ا... شجاعی(رئیس کلانتری خواجه ربیع)به کنکاش های تخصصی پرداختند اما هیچ سرنخی از صاحبان چک به دست نیامد.

از سوی دیگر گروهی از نیروهای تجسس به سرپرستی سرگرد سید قطبی(رئیس تجسس کلانتری خواجه ربیع)سرنخ دیگری از این کلاف پیچیده را پیگیری کردند که شاکی پرونده در اختیار آنان گذاشته بود. دقایقی بعد گروه نامحسوس تجسس عازم خیابان کوهسنگی شدند تا محل تخلیه بار لوازم یدکی را بررسی کنند که شاکی نشانی آن را پس از تعقیب خریدار در اختیار پلیس گذاشته بود.

تحقیقات میدانی نیروهای انتظامی بیانگر آن بود که رفت وآمدها به طبقه چهارم این ساختمان بسیار مشکوک است اما هیچ کس در این واحد تجاری-مسکونی را باز نمی کرد. از سوی دیگر افسران تحقیق یقین داشتند که فردی درون واحد ساختمانی پنهان شده است.به همین دلیل وبا هماهنگی های قضایی،کلیدساز محلی به محل مذکور هدایت شد و خیلی سریع قفل این واحد ساختمانی را گشود اما آن چه مقابل دیدگان نیروهای انتظامی قرارگرفت، بسیار حیرت آور بود. 

صدها پرونده تسهیلات بانکی،چک،سفته،مدارک شناسایی،برگه های سفید قولنامه،مهرهای جعلی،هولوگرام های مختلف،طلاجات و ... در اتاق خودنمایی می کردند. مرد جوان هم که درون ساختمان پنهان شده بود،دربرابر عوامل انتظامی قرارگرفت و حلقه های قانون بردستانش گره خورد.

طولی نکشید که با انتقال متهم و مدارک کشف شده به کلانتری،بررسی های تخصصی در این باره آغاز و مشخص شد که پلیس با یک باند مرموز کلاهبرداری روبه رو شده است که با اسناد واهی در زیر پوست شهر سودجویی می کند.متهم دستگیر شده که از مجرمان سابقه دار است و خود را «امین»معرفی می کرد،به افشای زوایایی از ماجرای کلاهبرداری های گسترده پرداخت و گفت:زمانی که مدتی از دوران محکومیتم را در بند باز زندان وکیل آباد می گذراندم با یک زندانی دیگر به نام«ت» آشنا شدم که مدعی بود از طریق چک های صیادی می توان خرید انجام داد و به همین خاطر مرا به زنی به نام «ف»معرفی کرد که قبلا با او همکاری داشت.

این گونه بود که دفتری را در خیابان کوهسنگی راه اندازی کردیم اما چک های صیادی را از افراد دیگری خریداری می کردیم. وقتی «ف»لوازم یدکی را برای فروش آورد، آن ها را به فردی دادم که بعد مدعی شد ماموران کلانتری شفا لوازم یدکی را توقیف کرده اند.

براساس گزارش روزنامه خراسان ،افسران دایره تجسس که حالا درگیر یک پرونده ویژه شده بودند، به تحقیق درباره «ف»پرداختند اما بررسی ها نشان داد که زن مذکور در همین مدت دستگیر و روانه زندان شده است. آرام آرام پای افراد دیگری نیز به باند خلافکاران سابقه دار باز شد واین پرونده کلاهبرداری شکل گسترده تری به خود گرفت.تحقیقات مقدماتی پلیس بیانگر آن است که اعضای این باند،در بازارهای بانکی و مالی جرایم خاصی را مرتکب شده اند که با تاکید سرتیپ دوم احمد نگهبان(جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی)بررسی های ویژه ای برای ریشه یابی این ماجرا و شناسایی مال باختگان احتمالی دیگر در مشهد آغاز شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها