کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شیر تو شیر بازار لبنیات کشور


کد خبر : ۱۲۵۷۰۱چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰:۲۵۱۶۹۲ بازدید

در حالی دبیر انجمن صنایع لبنی از حذف یارانه لبنیات خبر می‌د‌هد که کارشناسان هشدار می‌دهند مصرف لبنیات کشور یک ششم کشورهای ...
شیر تو شیر بازار لبنیات کشورشیر تو شیر بازار لبنیات کشور

در حالی دبیر انجمن صنایع لبنی از حذف یارانه لبنیات خبر می‌د‌هد که کارشناسان هشدار می‌دهند مصرف لبنیات کشور یک ششم کشورهای اروپایی است و احتمال دارد بیشتر از این کاهش یابد.

لبنیات آن‌قدر گران شده که مجبورم نصف میزان قبل شیر بگیرم، خیلی نگرانم که رشد بچه‌هام عقب بمونه» زن جوانی که در حال خرید از فروشگاه است می‌گوید.

دبیر انجمن صنایع لبنی رضا باکری می‌گوید که «یارانه ۴ قلم کالای لبنی برداشته شده و به قیمت آزاد عرضه می‌شود».

پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، دولت یارانه ۴ محصول لبنی پرمصرف شیر نایلونی کم چرب، شیر بطری کم‌چرب، پنیر یو اف و ماست دبه‌ای کم‌چرب را حفظ کرد تا از سبد غذایی مردم حذف نشود.

مصرف لبنیات در کشور کمتر از نصف میانگین جهانی و یک شششم کشورهای اروپایی است در سالهای گذشته با بالارفتن قیمت لبنیات در بازار سرانه مصرف از ۸۰ به ۶۰ کیلو رسیده است.

قیمت لبنیات را هفته گذشته صنایع لبنی ۱۴ درصد گران کردند و پس از آن بود که دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که طبق نظر سازمان حمایت از این به بعد ۴ قلم کالای یارانه‌ای هم بدون یارانه خواهد شد.

هنوز سازمان حمایت در باره حذف یارانه لبنیات خبر رسمی نداده است.

طبق یک تحقیق کاهش مصرف لبنیات باعث پوکی و بدشکلی استخوان، راشیتیسم در کودکان، انحنای ستون فقرات، کوتاه‌شدن میانگین قدی افراد جامعه، کوچک‌تر شدن سر و به دنبال آن کوچک‌شدن مغز در کشورهای آفریقایی با سرانه مصرف ۶۰ کیلوگرم، شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها