کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودرو جذاب مک‌لارن W1


کد خبر : ۱۲۵۵۹۸دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸:۱۹۱۲۵۱ بازدید

مک‌لارن مدل جدیدی به محصولاتش اضافه کرده که می‌گوید قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون ساخته است. این خودرو که نامش ...
خودرو جذاب مک‌لارن W1خودرو جذاب مک‌لارن W1

مک‌لارن مدل جدیدی به محصولاتش اضافه کرده که می‌گوید قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون ساخته است. این خودرو که نامش W1 است، با قوی‌ترین مدل فراری رقابت خواهد کرد که به زودی به بازار عرضه می‌شود.

مک‌لارن از تیم‌های باسابقه در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک است. اولین مدل اسپرت این شرکت انگلیسی به نام F1 در سال ۱۹۹۲ به بازار آمد و سال‌ها سریع‌ترین ماشین جهان بود. تولید ماشین‌های اسپرت توسط مک‌لارن از سال ۲۰۱۱ جدی‌تر شد. مک‌لارن در سال ۲۰۱۳ با الهام از F1 یک مدل جدید به نام P1 ساخت که با قوی‌ترین مدل‌های فراری و پورشه رقابت می‌کرد.

W1 با ایده‌ای مشابه با F1 و P1 ساخته شده تا مک‌لارن را دوباره به رقیبی جدی در بازار ماشین‌های اسپرت تبدیل کند.

۳۹۹ دستگاه مک‌لارن W1 تولید خواهد شد

مدل جدید مک‌لارن قوای محرکه هیبرید دارد که ۱۲۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۲.۷ ثانیه است و سرعتش در کمتر از شش ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت W1 به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

تمرکز اصلی مهندسان و طراحان مک‌لارن ساخت ماشینی بوده که تا حد ممکن سبک باشد و حداقل مقاومت در برابر هوا را داشته باشد. بال عقب تا سی سانتی‌متر حرکت می‌کند تا با هدایت جریان هوا باعث چسبیدن بیشتر ماشین به جاده شود. ارتفاع ماشین از زمین هم قابل تغییر است.

مک‌لارن می‌گوید W1 را طوری ساخته که هم برای رانندگی در پیست و هم برای استفاده روزمره شهری مناسب است. صندلی‌ها ثابت است، اما فرمان و پدال‌ها را می‌توان جا‌به‌جا کرد. ماشین یک سیستم صوتی پیشرفته دارد و برخی از دکمه‌ها شبیه به کابین هواپیما روی سقف است. به جای آینه هم یک دوربین تصویر پشت ماشین را به راننده نشان می‌دهد. پشت صندلی‌ها هم جای کوچکی برای گذاشتن بار یا کلاه ایمنی دارد.

مک‌لارن ۳۹۹ دستگاه W1 خواهد ساخت که همه پیش‌فروش شده است. قیمت پایه ماشین دو میلیون پوند (دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) است، اما پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن امکانات سفارشی قیمت ماشین‌ها بسیار گران‌تر شود.

مک‌لارن وضعیت مالی خوبی ندارد. این شرکت در سال ۲۰۲۳ میلادی ۸۷۳ میلیون پوند (یک میلیارد و ۱۵۰ هزار دلار) ضرر کرد. صندوق سرمایه‌گذاری بحرین که سهامدار اصلی مک‌لارن است در سال‌های گذاشته ناگزیر شده برای نجات این شرکت صدها میلیون دلار پول به مک‌لارن تزریق کند و گفته می‌شود صبر مدیران این صندوق سرآمده است.

گفته می‌شود قوی‌ترین مدل فراری که اصلی‌ترین رقیب مک‌لارن W1 است در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. مدیران مک‌لارن امیدوارند این ماشین بتواند در برابر رقیب ایتالیایی‌اش خودی نشان دهد و به اعتبار و فروش محصولات دیگر شرکت هم کمک کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها