کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاکسی خودران شرکت تسلا


کد خبر : ۱۲۵۵۹۶دوشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۲۳۱۴۳۸ بازدید

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسمی پر زرق و برق در یک استودیوی فیلم‌سازی در هالیوود یک تاکسی خودران رونمایی کرد. ماسک می‌گوید ...
تاکسی خودران شرکت تسلاتاکسی خودران شرکت تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسمی پر زرق و برق در یک استودیوی فیلم‌سازی در هالیوود یک تاکسی خودران رونمایی کرد. ماسک می‌گوید این ماشین که او آن را «سایبر کب» نامید، در سال ۲۰۲۶ تولید خواهد شد و قیمتش حدود سی هزار دلار است.

سایبرکب دو نفره است و فرمان و پدال ندارد. بخش جلوی ماشین با این که با مدل‌های کنونی تسلا فرق دارد اما فرمی مشابه را تداعی می‌کند و احتمالا طرحی است که تسلا برای نسل‌ بعدی مدل‌هایش در نظر دارد. ماشین همچنین پریز ندارد و تسلا می‌گوید با پارک کردن روی شارژر و بدون اتصال کابل شارژ می‌شود.

تسلا می‌گوید اکثر تاکسی‌های اینترنتی یک یا دو مسافر بیشتر ندارند و برای همین ماشین دونفره طرحی ایده‌آل برای این تاکسی‌ها است؛ این ماشین بزرگ نیست ولی برای دونفر جای زیادی دارد، تولیدش ارزان‌تر تمام می‌شود و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

سایبرکب بخشی از شبکه تاکسیرانی‌ است که توسط تسلا اداره خواهد شد. البته آقای ماسک گفت که این ماشین به خریداران خصوصی هم فروخته می‌شود. او گفت مردم می‌توانند چند سایبرکب بخرند و در اختیار تسلا بگذارند و در درآمد ماشین‌ها شریک شوند، یا وقتی ماشین را لازم نداشتند آن را به شبکه تاکسیرانی تسلا بدهند و درآمد کسب کنند.

ایلان ماسک در مراسم رونمایی سایبرکب اعلام کرد که نسخه جدید نرم‌افزار «رانندگی کاملا خودران» تسلا سال آینده عرضه خواهد شد. در نرم‌افزار کنونی راننده باید حواسش به جاده باشد، اما با نصب نرم‌افزار جدید راننده می‌تواند نگاهش را از جاده بردارد. آقای ماسک در طول یک دهه گذشته بارها آمدن این نرم‌افزار را اعلام کرده، اما هنوز نسخه‌ کامل آن به بازار عرضه نشده است.

در مراسمی که در استودیوی فیلم‌سازی شرکت برادران وارنر برگزار شد، حدود بیست سایبرکب و پنجاه دستگاه از مدل‌های دیگر تسلا که به نرم‌افزار «رانندگی کاملا خودران» مجهز بودند حاضران را در محوطه بسته استودیو جابه‌جا کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها