این خودرو به نوعی قویترین و فول آپشنترین خودروی تولیدی ایران است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.
اولین کراس اوور ملی
ریرا لقب اولین کراساوور ملی را یدک میکشد. کراساوور جدید ایران خودرو بر روی پلت فرم نسل دوم پژو 2008 ساخته شده و از لحاظ ابعاد بسیار نزدیک به این خودرو است. ابتدا ریرا با نام پروژه K125 طراحی متفاوتی به نسبت نسخه نهایی داشت؛ اما ایران خودرو برای اینکه محصولی با طراحی بهروزتر را به بازار عرضه کند، از ترندهای روز در طراحی آن استفاده کرده تا اولین کراساوور ایرانی در بهترین نسخه خود به بازار عرضه شود.
موتور قوی
ریرا به قویترین موتور ساخت داخل مجهز شده که نسخه بهبودیافته همان EF7 است و با نام EFP شناخته میشود. این موتور 1645 سیسی حجم دارد که توانایی تولید 160 اسببخار و 240 نیوتنمتر گشتاور را دارد. تمامی نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک DAE به چرخهای جلو انتقال داده میشود. در مبحث سیستم تعلیق ریرا در محور جلو به سیستم مک فرسون و در عقب به سیستم میله پیچشی مجهز شده که این ترکیب از سیستم تعلیق در اکثر کراس اوورهای این رده مشاهده میشود.
آپشنهای زیاد
فهرست امکانات ریرا به دلیل وجود چند آپشن جدید در محصولی ایرانی سبب شده تا در برابر رقبا خودرویی تکمیلتر باشد.
4 کیسه هوا، ترمزپارک برقی به همراه اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، چراغ گردش در پیچ(کرنرلایت)، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، شارژر وایرلس، آی کانکت(خودرو متصل)، ، دنده پشت فرمان، درب صندو برقی با سنسور باز شدن پا، صندلی چرم و پارچه، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم برقی گودی کمر در چهار جهت، گرمکن صندلیهای جلو، سانروف، دوربین 360 درجه، آینه داخلی الکتروکرومیک، سنسور نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، مالتی مدیا 12 اینچی لمسی با قابلیت میرورلینک، 9 عدد بلندگو، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، نورپردازی داخلی و ... از جمله امکانات اولین کراس اوور داخلی ایران خودرو است.
آپشنهای رادار نقطه کور، دنده پشت فرمان، سنسور جلو، تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی شاگرد، چراغ گردش در پیچ(کرنرینگ لایت)، درب صندوق برقی، آینه داخلی الکتروکرومیک از جمله برتریهای ریرا در برابر رقبا هستند.
خدمات پس از فروش
یکی از نکات قوت این محصول، تعدد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در سراسر کشور است. شرکت ایران خودرو با داشتن حدود 1000 نمایندگی در سراسر کشور این اطمینان خاطر را به مشتریان خود می دهد که مشکلی بابت پذیرش خودروهای خود نداشته باشند. این در حالی است که رقیب مستقیم این خودرو در کلاس قیمتی و کراساوورهای هم رده، حداکثر 100 نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد که از قضا همان تعداد هم گلایه های خاص مشتریان را دارد. این تعداد نمایندگی فعال خود نشان از شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایران خودرو دارد.
قیمت
اولین کراساوور ملی با قیمت حدودی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در کارخانه، ارزان تر از رقبای چینی است. همین پارامتر یکی از مهمترین فاکتورهای خرید مشتریان است. با کنار هم قرار دادن تمامی جوانب میتوان به این نتیجه رسید که قیمت این خودرو تا حد زیادی رقابتی اعلام شده تا نبرد از همین ابتدا با رقبای مستقیم آغاز شود./ عصرخودرو