کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تورم ونزوئلا از ایران پایین‌تر آمد


کد خبر : ۱۲۵۵۴۳یکشنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷:۴۱۳۱۱۰ بازدید

تورم نقطه به نقطه ونزوئلا در ماه سپتامبر با کاهش 9.75 واحد درصدی به 25.75 درصد رسیده است. تورم ماهانه ونزوئلا در سپتامبر نیز به ...
تورم ونزوئلا از ایران پایین‌تر آمدتورم ونزوئلا از ایران پایین‌تر آمد

تورم نقطه به نقطه ونزوئلا در ماه سپتامبر با کاهش 9.75 واحد درصدی به 25.75 درصد رسیده است. تورم ماهانه ونزوئلا در سپتامبر نیز به 0.8 درصد رسیده است. 

کاهش تحریم‌های نفتی و توافقات اقتصادی بین ونزوئلا و آمریکا از عوامل اصلی کاهش تورم بوده‌اند. این توافقات به ونزوئلا اجازه داده است تا تولید و صادرات نفت را افزایش دهد و درآمدهای ارزی بیشتری کسب کند. 

افزایش دسترسی به منابع مالی بین‌المللی و بازگشت سرمایه‌گذاری خارجی نیز به ثبات نرخ ارز و کنترل تورم کمک کرده است. در سال‌های گذشته «ونزوئلایی شدن» در ادبیات اقتصادی ایران به معنای تورم‌های 3 رقمی بوده و از آن به عنوان یک هشدار استفاده می شد. 

این در حالی است که ونزوئلا با مذاکره و کاهش تحریم‌ها توانست تورم 3 رقمی را مهار کند و به کمتر از تورم ایران برساند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تورم نقطه به نقطه ایران در شهریور ماه سال جاری معادل 31.2 درصد بوده است.  

این مسئله نشان می دهد که ایران نیز می تواند با استفاده از ابزارهای پولی و همچنین دور کردن سایه تحریم‌ها از اقتصاد خود توانایی مهار تورم‌ مزمن را پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها